Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail hämtar mejl som redan är hämtade!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tre gånger i rad nu har Mail hämtat hem samma mejl (bara ca 20-30 stycken, men ändå) tillsammans med ev nya mejl. Vilket alltså gör att jag får kopior som ligger olästa intill exakt samma mejl.

Är det Mails fel eller mitt webbhotells? I värsta fall får jag ställa in Mail på "radera direkt från servern", men jag tycker om att kunna se den senaste veckans mejl på webbhotellets webbmejl när jag är på jobbet.

Okej, lägger in en passande smiley nu:

  • Medlem
  • 2004-09-15 14:13

Jag har märkt av samma problem idag faktiskt. Fick min nya ISP så jag antar att mail inte pratar helt korrekt med deras mailserver. Jag kör nu Labs2. Med Telia ADSL märke jag aldrig av problemet.

  • Medlem
  • 2004-09-15 14:21

Jag har varit med om det, och den gången berodde det på ISP:n. Alla mail, från några dagar tillbaka skickades dubbelt, pga av något virusstrul. Mail kunde också komma i oordning.

Möjligen skulle det kunna hända i Mail, om programmet har kraschat, och tvingas återskapa någon inställningsfil, men jag har inte varit med om just det. Mail är rätt solitt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-15 14:37

I Mail finns det meny Brevlåda, där kan man välja Bygg om.
Markera brevlåda och bygg om (återskapar brevlådan).
Jag tror denna funktionen fixar vissa problem.
Kanske för swekarl .....

Ligger du möjligen hos 24-7webhosting? Eller Space2u, som 24-7 är en del av?

De har tydligen idag bytt internt format på lagrade mail, vilket inneburit att redan lästa mail kan ha laddats ner för de som har inställt i sin klient att spara mail på servern.

Så här skriver de:

"Hejsan,

Formatet som mail sparas i på mailserverarna har ändrats till ett snabbare format,
om ni har epostklienten inställd på att spara kopior på servern kan det leda till att
redan lästa mail laddas ner en extra gång efter bytet

mvh 24-7Webhosting"

Med största sannolikhet en engångsföreteelse alltså.

/Michael

Ursprungligen av swekarl:

Tre gånger i rad nu har Mail hämtat hem samma mejl (bara ca 20-30 stycken, men ändå) tillsammans med ev nya mejl. Vilket alltså gör att jag får kopior som ligger olästa intill exakt samma mejl.

Är det Mails fel eller mitt webbhotells? I värsta fall får jag ställa in Mail på "radera direkt från servern", men jag tycker om att kunna se den senaste veckans mejl på webbhotellets webbmejl när jag är på jobbet.

Okej, lägger in en passande smiley nu:

Japp, jag har space2u! Tack för informationen, nu vet jag att problemet är övergående!

1
Bevaka tråden