- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Förslag:
Måndagen 7:e Januari klockan 17.00 träffas vi på biografen Rigoletto i Stockholm - Stora salongen. Fram till 20.00 visar vi MacWorld Expo Live ifrån San Francisco på stora bioduken.
Tävlingar på plats - lottar ut en av dom nya maskinerna till besökarna på bion.
En massa andra saker på plats. Popcorn och Coca Cola. Full salong. Apple släpper G5.
Pris: 60 kronor för en oförglömlig kväll!
Kommer du??
[ 06-09-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]
Lugnt att man skulle komma på det! Schysst idé! 60 spänn för att få se det hela med bra kvalité tillsammans med en massa andra tokiga apple-tokar är det lugnt värt.
Var anmäler jag mig?
Skall jag hjälpa till å sälja popcorn?
Anders
Klockren ide! Synd att det är 50 mil enkel väg...
/Stefan
En fråga bara.. är Apple inblandade eller kommer detta att krocka med ett evenemang som Apple kanske kan tänkas hålla i samma veva som dom gjorde detta år ute i Haga ?
Vi borde samordna detta med Apple tycker jag.. o ha Apple där o ev visa de senaste burkarna efter live showen.
Ungefär så dom gick till väga i februari när det var keynote från Tokyo
Jag kan lätt komma! 60 spänn är inte farligt! Speciellt inte om man får se det på en megastor bioduk!
vad är 60 spänn? 2 öl? det kan man ju avstå ifrån för att kolla keynote på största tänkbara skärm!
Klart jag kommer! 60 kr?
Jösses - jag kan hjälpa till med nåt om det skulle behövas.
Men hyr SFs utställnings bio istället... nu har jag plötslig hjärnblödning vad den heter ligger på Drottningsgatan. Gammal och vacker.
Jag känner folk på SF kanske kan jag få dit en helny film också? Kanske en privatvisning av Sagan om ringen som då haft premiär?
Men vad som än händer: Sign me up!
Självklart att man kommer!
Rigoletto är både bra och dåligt; biografen på Drottninggatan som det frågades om heter Skandia och är en av Europas vackraste biografer; om det önskas kan jag forska i hur arrangemanget skall ordnas och ge er rätt kontaktpersoner (jobbar själv i filmbranschen med alla inblandade biografägare och distributörer). Skandia ligger f.n.v. i "vila" och är dessutom inte längre en SF-biograf (även om man säkert kommer att försöka rädda den igen...för 14:de gången).
Rigoletto har en kanonbra salong, men är stor (går säkert att fylla om vi jobbar på det); 1000 platser - Skandia har runt 750. Andra alternativ är Röda Kvarn och Riviera (ca 350 platser vardera).
Sandrew har Astoria på Nybrogatan som sitt bästa alternativ.
Vill ni se en film också?! SAGAN OM RINGEN går säkert att ordna (den har ju premiär strax före jul). Eller kanske en förhandsvisning på någon ny kommande rulle... Allt är möjligt!
keep talking!
Anders
Perfekt! Om vi hjälps åt så kan vi säkert få detta att fungera i praktiken.
Jag är duktig på själva finansieringen, har bra kontakt med åf osv. Kan även tala med biografer etc.
Någon som är duktig rent tekniskt på det här med satellitlänk borde tala med Teracom och kolla pris för en "ned-länk" av signalen...någon frivillig??
Jag kommer givetvis!
Men en fråga bara:
Är detta tänkt att vara ett jippo utan att svenska Apple blandar sig i eller är det tänkt att svenska Apple skall vara med?
Jag hoppas att svenska Apple kan sponsra rubbet! Det vore mycket god PR! Utlottningarna är väl snarare en ÅF-grej än svenska Apple-grej?
Tanken är denna: är det bra att blanda in svenska Apple i en sån här tillställning?
Som sagt -> oavsett om Apple är med eller inte så kommer jag! Garanterat! Det är jag som har mörkt hår och är typ 182 cm lång
Jag tycker att Apple borde arrangera detta helt själva egentligen. Men jag tror inte det kommer att ske av sig själv.
Om vi ser till att arrangera detta själva - ordna finansiering - ordna nedlänk - och fixa en himla massa biljettförsäljning i förväg så är jag ganska övertygad om att Apple kan vara med på ett hörn.
Men vi fixar detta själva om det behövs - med eller utan Apple - skulle jag faktiskt tro. Vore riktigt roligt!
60 spänn? Det där är värt mer!
Låter helgrymt, måste jag säga. Vore trist om streamen från MWEXPO skulle börja hacka dock :/
/ [V]
Hur går det med detta Martin - behöver du hjälp ?
Kommer!
Count me in!
Anders
Hur går det med denna alldeles utmärkta idéen? Kommer den att genmföras?