Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes på närradiostn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Vi är några som driver KANON FM 98,6 i Kalmar. Det snurrar både Winamp och iTunes i vår Wintelmaskin. Jag vill helst bli av med Winampen, behöver därför lite hjälp med att automatik styra iTunes! Är det någon som har erfarenhet av skriva script i Fönster XP??? I DOS fanns iaf .BAT!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 21:15

Ställ frågan på sweclockers.com också, där borde du få mer svar. Lycka till.

Ursprungligen av MacMagnus:

Hej!
Vi är några som driver KANON FM 98,6 i Kalmar. Det snurrar både Winamp och iTunes i vår Wintelmaskin. Jag vill helst bli av med Winampen, behöver därför lite hjälp med att automatik styra iTunes! Är det någon som har erfarenhet av skriva script i Fönster XP??? I DOS fanns iaf .BAT!

Tyvärr blev det inte någon ny Mac när vi skulle uppdatera vår hårdvara, det blev en PC. Mycket beroende på att jag inte kunde visa på en lösning av frågan då. Nu vet jag bättre - Daypart heter det lilla programmet som fixar jobbet. Hade någon tipsat hade vi sluppit PC-n...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 11:56

MacMagnus,

Denna tråd startades ju för nära nu 5 år sedan…å mycket har ju hänt sedan dess…!!

Är det inte läge att ersätta den där PC:n nu…!?

- Torkel

Jag förstår hur du tänker Torkel! Anledningen till att jag tog upp tråden nu igen var att på något sätt " sy ihop säcken" efter fem år. Tyvärr har tydligen ingen på det här forumet känt till Doug's AppleScript Daypart - förrän nu, då jag av en händelse råkade hitta det. Kanske det kan vara till någon hjälp för någon annan!

Just nu är det inte aktuellt med något datorbyte på radion. Vi är en liten station med begränsade resurser.

1
Bevaka tråden