Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panasonic NV-GS11 fungerar inte till Panther?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 18:40

Har en NV-GS11 som fungerar fint till PC:n via firewire. Men när jag pluggar in den i min iBook G4 med Panther händer absolut ingenting. Inga program hittar kameran. Är den inkompatibel med Panther, eller gör jag något fel?

• Medlem
  • 2004-09-23 21:26

Hej. har samma modell som du. Och det fungerar med Imovie. Starta Imovie koppla kameran direct i firewireuttaget på datorn starta uppspelning i kameran så skall Imovie importera din film. Prova dig fram läs i manualen om överföring via usb. Lycka till

• Oregistrerad
  • 2004-09-23 22:01

Hm, funkar varken med USB eller Firewire... Störigt! Någon som har fler idéer?

• Medlem
  • Åstorp
  • 2004-09-25 16:16
Ursprungligen av Macvarg:

Har en NV-GS11 som fungerar fint till PC:n via firewire. Men när jag pluggar in den i min iBook G4 med Panther händer absolut ingenting. Inga program hittar kameran. Är den inkompatibel med Panther, eller gör jag något fel?

NV-GS11 funkar fint med Panther. Men det är endast Firewire som funkar. Du kommer åt filmen i iMovie.

• Oregistrerad
  • 2004-10-10 00:36

Har testat med både Avid Free DV och iMovie och båda påstår att det inte kommer någon signal från kameran. Fungerar dock utmärkt till PC:n med Sony Vegas. Pratade med nån på Macoteket som sa att DV-kameror som saknar DV-in fungerar dåligt med mac. Är du säker på att det är en NV-GS11 utan DV-in, som du har? Kan det vara fel FW-kabel jag har (trodde bara det fanns en typ och det fungerar ju med PC:n)? Väldigt trist om kameran inte fungerar alls till mac.

• Medlem
  • 2004-10-10 02:06

GS11 skall inte vara några problem, Jag ifs bara testa GS10, men det är samma kamera, bara föregångaren

1
Bevaka tråden