Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mysko fel i Workgroup Manager

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som sett detta tidigare?

Det är i alla fall helt nytt för mig, och jag går bet ...

Meddelandet dyker upp så snart jag vill spara ändringar på en användarpost i Workgroup Manager, och ändringen går oftast tillbaka till sitt tidigare läge.

Vid upplägg av ny användare händer det som så att användaren ändå skapas, men enbart med Crypt Password.

Tips och förslag mottages tacksamt.

10.3.5 server, alla användare i Open Directory.

/Michael

ja har fått nåt liknande error när förbindelsen med servern blitt konstig men kommit tillbaka, har man då startat om WGM o kört igen så har de fungerat, kanske inte samma fel som du dock..

Hmm, som jag kan se det så är det helt klart något som inte står rätt till när det kommer till Password Server och LDAP användare:

När jag vill aktivera PPTP access för användare i LDAP domänen, via kommandot "vpnaddkeyagentuser", så får jag upp följande:

2004-09-26 00:01:20.760 vpnaddkeyagentuser[13628] Creating password server slot failed with error -14090.
2004-09-26 00:01:20.760 vpnaddkeyagentuser[13628] Couldn't find password server for user vpn_000a95cf9d3c.
2004-09-26 00:01:20.760 vpnaddkeyagentuser[13628] create_keyaccess_user failed.

Det ska tilläggas att jag inte hittar något konstigt med adminkontot på maskinen, i alla fall inte med utgångspunkt från vad jag kan se i WGM - lösenordet är av typen advanced.

Jag behöver lite råd och tips här tror jag bestämt ...

1
Bevaka tråden