Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport slutar funka!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-28 22:56

Hjälp!

Jag får inte längre kontakt med men airport-basstation. Plötsligt försvann kopplingen och datorn kan inte hitta den! Nu sitter jag på golvet i hallen för att kunna ha sladden direkt i datamaskinen...

Vad kan vara fel? Kan jag gå in och kolla inställningarna via lanporten på något sått??

vad göra??

Tillvägagångssätt i engelskt OS X:
Öppna AirPort Admin Utility (Applications/Utilities) och se om ditt nätverk ligger med. Välj det och knappa in eventuellt lösenord.
Alternativt kan du titta under menyikonen för AirPort och se om ditt nät finns där.

Om du har gjort vissa ändringar i basstationens inställningar (exempelvis bytt lösenord) så får du koppla in den "manuellt" på nytt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-28 23:33

Jag har inte ändrat några inställningar, uten den slutade bara fungera helt plötsligt. Macstumbler plingar lite då och då men annars har jag ingern som helst kontakt... den hittas inte någonstans...

Börjar misstänka att den lagt av... får kolla om det är datorn eller bas-stationen som felar...

fan

  • Medlem
  • 2004-10-08 00:14

Kanske tasig!

Har varigt med om flera av appels tidigare modeller av basstationer har betett sig som du beskriver. En har jag reparerat en gång och då var två komponenter (kondensatorer)i den som hade gått sönder som sköter stabiliseringen (glättning) av spänningen till denna.
Köpte nya för några kronor och den fungerade igen. Detta kanske inte är värt att lägga pengar/arbete på men ändå! Symtomen var i allafall att den startade om sig själv hela tiden med några sekunder imellan.

Dra ur el-sladden, vänta en halv minut, sätt tillbaka sladden, så startar den om med de gamla inställningarna, dvs. Starta Om. Fungerar inte det så gå via Airport Administratörsverktyg och återställ basen.

1
Bevaka tråden