Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Muspekare försvinner - Ingen som har koll?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-29 00:21

Har en polare som kör 10.3 och G4. Ibland försvinner muspekaren fast datron forfarande fungerar. Omstart enda som gäller för att pilen/badbolllen skall komma tillbaks.
Har själv haft liknande problem med InDesing 2 och PhotoShop 7 där pekaren försvinner på skärm 2. Då räcker utloggning.

Har någon haft liknande problem som kräver omstart? Vet någon vad det beror på, hur man kan undvika det eller gå runt det enklare än omstart?
¨

Senast redigerat 2004-09-30 02:41
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-09-29 15:15

Min muspekare brukar ta ett skutt ner till nedre vänstra hörnet, då startar skärmsläckaren och jag knappa in mitt lösen.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-30 12:51

Ingen som har koll på försvinnande muspekare?

Problemet uppstod igen igår.
Har verkligen ingen i Mac-Sverige varit med om detta problem.
Det är en del i USA. Men har inte hittat någon lösning.
Kom igen nu. Det är ju ett rätt allvarligt problem att inte kunna se muspekaren enligt min åsikt. Kanske får köra med terminalfönstret isället. Det är någon elak utvecklare hos Apple som hatar möss...
¨

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-30 12:53

Du har inte fel på själva musen, då?
Haru kollat med nån annan?
Förresten ,vad är det för mus du har?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-30 13:08

Jag använder ingen extra drivrutin. Logitechs drivers är, ellere har i alla fall varit, lite skumma. Faktum att den försvinner på endast andra skärmen talar nog emot att det är själva musen. Men det är en Logitech MX 700.
En polare har ett liknanade problem med en annan dator.

Problemet uppstår ibland i samband med InDesign2, men också utan att den är inblandad. Klart störande.
¨

1
Bevaka tråden