jess...jess...jessjess...det gick att övertala kommunens ansvariga att macen skulle finnas med som ett alternativ i hempc-erbjudandet. Efter ett tungt nej från IT-chefen i slutet av augusti var det nära att någon hade fått sätta livet till men någonstans mellan grevens tid och sista minuten vände vinden.
Ett samtal med kommunstyrelsen...ok, en kompis sitter med där...gjorde att saker började hända...leve demokratin...IT-chefen fick krypa till korset samtidigt som inköpsavdelningen fick uppdraget att plocka fram ett mac-alternativ. Där kunde allt vara frid och fröjd men historien är inte riktigt slut än...inköp gjorde det bekvämt för sig och plankade Umeå kommuns erbjudande vilket visade sig vara alltför torftigt. Ingen 20" Cinema till Powermac G5...det duger väl med PC-skärmar resonerade man...och endast 17" iMac samt ett par bärbara alternativ. Så under ett par dagar har telefoerna gått varma i försök att utvidga sortimentet...och idag finns följande att välja mellan:
Powermac G5 med 20" Cinema
iMac 17"
iMac 20"
iBook 14"
Powerbook 15" Combo
...alla med dubbla ramminnen
Tillbehör:
Airport extreme + extremekort
Harman Kardon Soundsticks 2
Jag borde väl vara ganska nöjd men nu uppstår nästa problem...vad ska jag välja? Hjälp mig...!