Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikoner och Utseende och sånt.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Jag håller på att riva sönder mig själv här! Har ett problem med ikonerna och dess position.

Enda sedan jag uppdaterade till 10.3.5 så har jag haft detta problemet med att få ikonerna att ligga jämt. Visst kan man få dem att ligga där man vill när man väl är inne i OSX. Men varje gång man startar om datorn så snurrar dom ihop sig och går bärsärkargång. Skulle jag kunna slå dom så skulle jag de men hur ska jag ordna så dom ligger kvar så som jag vill ha dem för alltid !?

Här är en "skärmdump" av hur dom INTE ska vara. Allså dom lägge sig så eller värre varje gång jag startar om datorn.

  • Medlem
  • 2004-10-01 00:39

Det kan finnas två anledningar till detta (som jag känner till). Antingen måste du reparera rättigheterna (sök på forumet), eller så har du ett diskfel, som gör att systemets journal återställer vissa saker till sitt tidigare tillstånd. Då måste du reparera disken.

Ibland överträffar jag mig sjjälv och lyckas lista ut saker och ting. *händer dock inte ofta*

Problemet var ->

Min "Dator ikon" där alla system mappar osv.. ligger i var inställd på "Ägare: System" under Ägare och behörigheter. Så det var det som behövdes ändras. Konstigt nog så funkar de att ändra om alla andra mappar kvittar om dem är Ägare System eller ej. Konstigt... men de löste sig.

  • Medlem
  • 2004-10-01 01:39

Min HD är också "system". Den ska vara det så vitt jag vet. Om den inte är det kan du få andra problem, tror jag.

Ursprungligen av stfm:

Min HD är också "system". Den ska vara det så vitt jag vet. Om den inte är det kan du få andra problem, tror jag.

Min HD ägs av mig själv, inte system. Och jag har inte ändrat detta, det vet jag. OS X 10.3.5

Minns att jag hade det felet också en gång, men att det var något fel med filen D.S. store.
Kollade mitt nu som också stod på System, prövar att ändra till mig själv som ägare nu....

1
Bevaka tråden