Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Solcell batteri till Powerbook g4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-02 16:01

Hej!

Jag kom på detta för någon minut sen och undrar om det är möjligt. Kan man bygga en solcell adaptern som laddar batteriet till Powerbook g4? De funkade med ipod när jag provade... Jävligt tuff var det till ipoden, hade varit ännu tuffare om man hade kunnat göra det till min putte. Sitta en sommardag och ladda batteriet samtidigt som man sitter ute, så slipper man olyckor som att batteriet tar slut och man behöver gå hemåt

Borde inte vara några problem, men du behöver mycket större celler för att ge ström åt powerbooken, såklart.

  • Medlem
  • 2004-10-02 17:45
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Borde inte vara några problem, men du behöver mycket större celler för att ge ström åt powerbooken, såklart.

Ja det vet jag men frågan är va behöver den minst för att drivas.... det är det som är frågan...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 17:53
Ursprungligen av icep:

Ja det vet jag men frågan är va behöver den minst för att drivas.... det är det som är frågan...

Du får nog hitta ett elektriker-forum.. En powerbook drar väl som många andra bärbara datorer hur mycket det nu kan vara... uppfinningen finns o köpa till bärbara datorer, sett det ågonstans, lycka till.. Som svar till hur mycket du behöver, så är det mycket mer än iPoden...

ett tips är att kolla de paneler som finns för segelbåtar för att underhållsladda batteriet. De ger 12V och ca 2-3 amp.
Två såna seriekopplade borde funka. Men det är ingen liten grej....

65 Watt drar den max. Kanske bättre att bära med sig ett par extra batterier istället.

1
Bevaka tråden