Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link DI-804V

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om ni har någon erfarenhet av produkten D-Link 804V (äldre modell). Är den stabil, pålitig, flexibel & säker? Jag behöver ha VPN. Har fast IP-adress.

Någon som använder D-Link DFL-200, DFL-700, 3Com OfficeConnect Secure Router eller 3Com SuperStack 3 Firewall?
Hur upplever ni produkterna, bra, dåligt?

Aldrig mer Dlink, eller jallafall inte på länge. Dlinkprodukter går så ofta på retur att ingen längre reflekterar över att man har synpunkter på produkten. Skicka in den säger dom glatt och så är man utan nätverk i 3 veckor till...
På Kjell&CO fnissade dom när jag förde Dlink på tal och sa att dom fått mandat av Dlink att utan frågor byta ut alla Dlinkprodukter som kunder kommer tillbaka med. Bara å plocka en ny från hyllan.
Rimligen måste Dlink snart skärpa sig så till den milda grad att deras produkter överglänser konkurenterna i fråga om stabilitet och användarvänlighet annars fattar jag inte hur dom ska överleva.
Utifrån vad jag läst här på 99mac och mina egna erfarenheter kan jag inte rekomendera Dlink.

Jag gick från D-link804HV till 3com officeconnect och plötsligt funkade allt nästan utan configuration. Mellan 3com och internet sitter då ett Dlink300g adsl-modem som i rättvisans namn får säga fungera ganska bra (ta i trä). Jag vet någon som hade problem med att få 3coms router med inbyggt adsl-modem att funka mot Telia. Telias support sa att dom inte stödde det 3com-modemet. Vad supporters säger brukar man emellertid kunna ta med en näve vägsalt.

Jag själv sitter med D-Link DI-804V (förgångaren till DI-804HV). Den fungerar bra. Har en likadan maskin på ett annat kontor och skapar VPN. VPN fungerar utmärkt. Ichat tappar ibland kontakten med AIM, så jag undrade om DI-804V orsakade avbrott eller något annat :(. Avbrotten verkar uppstå när jag chattar med någon på det andra kontoret. Video däremot är stabilt. Båda kontoren är kopplade till Bostream ADSL. Jag hoppades även att Rendezvous skulle fungera över VPN, men det ville det inte .

1
Bevaka tråden