Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk Airport station i USA?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag flyttar till Chicago i januari och undrar helt enkelt om jag kan ta med min Airport Extreme station till USA eller behöver jag sälja den och köpa en ny där? Förutom volten borde det väl vara exakt samma, eller?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-05 21:58
Ursprungligen av doppleganger:

Jag flyttar till Chicago i januari och undrar helt enkelt om jag kan ta med min Airport Extreme station till USA eller behöver jag sälja den och köpa en ny där? Förutom volten borde det väl vara exakt samma, eller?

Det är ju utbytbara "pluggar" så det är ju som alla andra laddare, bara att köpa rätt kontakt:)

Ursprungligen av doppleganger:

Jag flyttar till Chicago i januari och undrar helt enkelt om jag kan ta med min Airport Extreme station till USA eller behöver jag sälja den och köpa en ny där? Förutom volten borde det väl vara exakt samma, eller?

Ring Apple och fråga dom - USA har väl 60 Hz och inte som vi 50 Hz... fast när man kollar specarna på deras sida så ska du nog vara 100% säker på att den förmodligen funkar där med:

Amerikanska sidan:
Electrical and environmental requirements 100-240V AC, 50-60Hz, Input Current: 0.4 Amps (AirPort Extreme Base Station)

Svenska sidan:
Strömförsörjning och omgivning 100-240 V AC, 50-60 Hz, ingående ström: 0,4 A (AirPort Extreme-basstation)

Tilläggas bör nog detta som fanns på svenska sidan:

Kanaler

Kanal 1-11 är godkända för användning i USA, Kanada, Latinamerika och Taiwan
Kanal 1-14 är godkända för användning i Japan
Kanal 1-13 är godkända för användning i andra länder

Du får alltså INTE använda kanal 12 och 13

Senast redigerat 2004-10-05 22:33
1
Bevaka tråden