Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla program till Classic

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker ett program som heter Smartpad till min Classic. Är det någon som vet var jag kan hitta det? :rolleyes:

Talar du om Classic - som i Macintosh Classic?

Sök på Google.com dom brukar hitta det mesta.

Ps. välkommen till 99mac.com Mange!

Kolla www.versiontracker.com också, bra sökmotor!

/F

Jag hittar inget på versiontracker eller på Google. Har ni något annat förslag?

Hjälp oss lite, vad är det för program och vad gör det?

Programet jag söker tror jag heter Smartpad.
Det är ett program som fungerar som en notbook. Det kallas skrivbordstillbehör. Det är ett gammalt program.

• Oregistrerad
  • 2001-09-22 14:14

Apropå gamla Macar, så har jag en Macintosh plus som funkar som bokstöd, den fungerar, men jag har ingen systemdisk, (floppy, finns ingen hårddisk), vilket system kör man på en sån? och var kan man hitta ett? Skulle va kul att ha den påslagen i bokhyllan.

Notbok som i Anteckningar i Mac OS 7-9 eller? Alltså ett program som har ett antal sidor som man kan skriva vad man vill i och som sparas automatiskt när man stänger det eller vilken funktionalitet letar du efter?

System till en Macintosh Plus finns på http://www.mac512.com - en MUG för användare av äldre Macar. Det maximala man kan köra på en Plus (med hyfsad komfort) är System 6.x. Teoretiskt sätt kan man köra System 7.5.3, men då måste minnet expanderas till 4 MB och HD införskaffas. Tyvärr tar detta system så mycket minne att man inte kan köra några program.

Därför ska man köra System 6 eller äldre på en Plus.

1
Bevaka tråden