Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säker PC

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst är det lite kul att en säker PC i Tiscalis tappning ser misstänkt lik en Mac?!
http://www.tiscali.se/addons/securepc/?

  • Medlem
  • 2004-10-12 18:07

Det finns inget som säger att det inte funkar med Mac. Fast jag håller med om att det är lite korkat, kanske... majoriteten av de som är intresserade sitter säkert med en Windows-PC.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-10-12 18:20

Det funkar inte med Mac, utan är en ren PC-produkt. Till Mac behövs inget dylikt program, eftersom det inte finns några virus

Min tanke var snarast att det är kul att Macen tas fram som en illustration på en säker PC. Det kanske inte är någon annan tanke bakom än att globen bedömdes som snygg och därför kom till användning som illustration. Men det är ju en tanke att den är säker också

Frågan är vad Apple tycker när man lägger in en bild av windows xp i macens bildskärm. Är det inte ett jättelångt avtal man måste acceptera för att få använda pressbilderna?

Personligen tycker jag bara att det är kul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-12 20:03

Man kan ju alltid testa hur säkert man har det hos Symantec! Min maccar var säkra enligt deras test iallafall

http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?productid=NIS2004&langid=in&venid=sym&close_parent=true&bhcp=1

Ursprungligen av Kristofer G:

Frågan är vad Apple tycker när man lägger in en bild av windows xp i macens bildskärm. Är det inte ett jättelångt avtal man måste acceptera för att få använda pressbilderna?

Personligen tycker jag bara att det är kul

Int så långt, men tydligt är det:

Image Use Agreement
Important Image Use Information

By copying or making any use of the image below, you acknowledge that you have read and understand, and agree to, the Image Usage Agreement below that governs your use of the Image. If you do not agree to the Agreement’s terms, do not copy or use the Image in any way, unless you have written permission signed by Apple.

Usage Agreement:

Subject to the terms of this Agreement, you may use the Image solely in whole for editorial use by press and/or industry analysts. This right to use is personal to you and is not transferable by you to another party. The Image cannot be used to promote or sell any product or technology (such as on advertising, brochures, book-covers, stock photos, t-shirts, or other promotional merchandise). You may not alter, or modify the Image, in whole or in part, for any reason.

As between you and Apple, Apple is and shall remain the sole and exclusive owner of the Image. You will not delete, alter, or obfuscate any proprietary legends relating to the Image, and each use will be accompanied by the applicable proprietary attribution shown next to the Image.

The Image is provided by Apple on an ‘as is’ basis, without warranty of any kind, including non-infringement or ownership. You, not Apple, are responsible for your use of the Image. Any misuse of the Image or breach of this Agreement will cause Apple irreparable harm. Apple is either an owner or licensee of the image, not an agent for the owner. We understand that you will give our company a credit line as follows: “Courtesy of Apple “ and also credit the photographer if noted.

I have read and understand, and agree to, the Image Usage Agreement.
(Image will immediately begin download)

I disagree and would like to return to the Apple PR site.

  • Medlem
  • 2004-10-12 21:16
Ursprungligen av Kristofer G:

Frågan är vad Apple tycker när man lägger in en bild av windows xp i macens bildskärm.

Datorn har faktiskt ett MacOSX. Kolla in den vita listen i överkanten på skärmen.

Ursprungligen av Baron:

Datorn har faktiskt ett MacOSX. Kolla in den vita listen i överkanten på skärmen.

Ja. Men det underliga är att den har en windows-list nere på skärmen också. jag har aldrig använt VPC, så det kanske ser ut så... Jaja. Inte så att jag bryr mig egentligen, om en person som aldrig sett en Mac tänker "en sådan dator vill jag ha" och börjar leta lite så är jag relativt nöjd.

Ursprungligen av Baron:

Datorn har faktiskt ett MacOSX. Kolla in den vita listen i överkanten på skärmen.

Du har så rätt, det har den ju!
Men precis som Niklas säger är det lite intressant att den har både Mac OS- och windowsmeny

  • Medlem
  • 2004-10-12 20:06

De har naturligtvis utvecklat programvaran för alla säkerhetsmedvetna VPC-användare... så måste det vara.

Knappast något att uppröras av detta, macen är ju en persondatord, dvs. en PC och Microsoft säljer mer än gärna VirtualPC med WindowsXP.. är nog bara vi som har en överdriven Windows-noja. OM Tiscalis reklam gör att det säljs fler macar så gärna för mig.

  • Medlem
  • 2004-10-12 21:29

det kan man ha har jag för mig.

1
Bevaka tråden