Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Os 7.5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker nu efter OS 7.5
Är det någon som vet hur man hittar ett sådant? På Apple verkar det bara finnas uppdateringar.

Tacksam för hjälp.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-16 20:35
Ursprungligen av Spike Lee:

Jag söker nu efter OS 7.5
Är det någon som vet hur man hittar ett sådant? På Apple verkar det bara finnas uppdateringar.

Tacksam för hjälp.

OS 7.5.3 med 19 (1) filer att ladda ner. Kan de va nåt?

Eller här.

Å som kronan på verket: Uppdatering till 7.5.5. här

Synd att man inte kan installera de där systemen på sin G4 (eller G5 om man nu är lycklig ägare).

Kan tänka mig att det skulle gå rätt fort att ordbehandla med MS Word från samma tid.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Kan tänka mig att det skulle gå rätt fort att ordbehandla med MS Word från samma tid.

Hur fort skriver du egentligen? Och tänk när du måste starta om eftersom datorn hänger sig.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-16 22:46

*Woooooooooooooaaaaaahhhhhhhhhh!!!! Det här går ju skitsnabbt!!!!!! Klicketi-klicketi-klicketi-KRASCH!* "Systemfel typ -11".

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hur fort skriver du egentligen?

Jag känner mig bara lite stressad i arbetet med min avhandling.

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-17 00:27

Jag känner mig bara lite stressad i arbetet med min avhandling.

Då är väl ett pre-OS X-Mac OS det sista du vill ha?

Ursprungligen av nillon:

Då är väl ett pre-OS X-Mac OS det sista du vill ha?

Nu drar vi ju iväg lite OT, men skoj var det i alla fall.

Jag antar att du syftar på stabiliteten?

Jag tänker mig samma mjukvara som jag hade på min PowerBook 145B. Var det kanske 7.1, och Word 4.någonting? Jag hade dessutom plockat bort alla inställningar och systemtillägg som jag inte använde, och datorn användes bara till ordbehandling. Jag hade inte ens en skrivare, så även drivrutiner för skrivare hade jag plockat bort. Stabilt till tusen, eftersom allt var så strippat. Jag tror att den bootade och var klar för att starta Word på ca 10 sekunder, trots 24 Mhz processor, 4 MB ram, och den tidens hårddiskar. Att plocka bort tillägg och inställningar var ett underbart sätt att optimera systemet på den tiden!

Hela HD:n på 80 MB skulle ju ledigt få plats i dagens ramminnen! Så varför inte köra allt från en ram-skiva?

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-17 01:00

Nu drar vi ju iväg lite OT, men skoj var det i alla fall.

Jag antar att du syftar på stabiliteten?

Jag tänker mig samma mjukvara som jag hade på min PowerBook 145B. Var det kanske 7.1, och Word 4.någonting? Jag hade dessutom plockat bort alla inställningar och systemtillägg som jag inte använde, och datorn användes bara till ordbehandling. Jag hade inte ens en skrivare, så även drivrutiner för skrivare hade jag plockat bort. Stabilt till tusen, eftersom allt var så strippat. Jag tror att den bootade och var klar för att starta Word på ca 10 sekunder, trots 24 Mhz processor, 4 MB ram, och den tidens hårddiskar. Att plocka bort tillägg och inställningar var ett underbart sätt att optimera systemet på den tiden!

Hela HD:n på 80 MB skulle ju ledigt få plats i dagens ramminnen! Så varför inte köra allt från en ram-skiva?

Hehe, jo, håller man sig bara till ordbehandling så var nog de gamla systemen riktigt stabila.
Börjar man däremot blanda in Internet och lite websurfande i det hela... oj, oj, oj...
Men det är schysst med lite nostalgi till och från. Jag önskar jag hade plats för att ha min Performa 475 uppställd för jämnan, redo att servera ett parti Warlords eller liknande.

Ursprungligen av nillon:

Jag önskar jag hade plats för att ha min Performa 475 uppställd för jämnan, redo att servera ett parti Warlords eller liknande.

Jag körde Marathon på min... mmm...

1
Bevaka tråden