Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

koppla in en extra dator till airport

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej

har precis skaffat en airport extreme. jag kör den med min G5 och tanken är att jag ska kunna använda min G3 lombard att surfa trådlöst med. har skaffat kort till den bärbara så jag kan hitta nätverket.

men, airporten är inställd på att vara låst till en dator. G5:an. Jag förstår inte hur jag kan ändra det. HAr inget extreme kort i G5:an utan kör med kabel.

när jag försökt ändra i instääningarna i airport administratörverktyg så kommer meddelandet "för att flera DHCP adresser ska kunna delas måste basstationen konfigureras via ethernet med fasta IP-adresser"

jag är rätt seg på sådanan här grejer och fattar inte hur jag ska göra och var jag ska göra det.

please help me

anders

Kolla att det är tomt under "Behörighetsstyrning" eller sätt in MAC-adresserna på de datorer du vill skall kunna ansluta.
I övrigt, kolla bilderna.

så jag ska sätta in mac adressen på G3:an i behörighetstyrning? då kommer ju mitt nätverk begränsas till de som är på den listan. så om en vän kommer hem så kan han inte ansluta sig till mig unless man lagt in hans mac adress på listan?

i övrigt ser det ut som på de bilderna som är över detta inlägg.

Om listan är tom, kan alla ansluta. Om det finns en MAC-adress i listan så har du begränsat till de adresser som finns med. Välj själv...

jo, men saken är den att jag vill att den ska vara tom. men när jag försöker ansluta min G3 till airporten så vill den inte släppa in mig för att den är låst till en dator. jag vet inte vad jag ska göra för att "låsa upp den"

1
Bevaka tråden