Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den luktar så gott

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 14:44

Mmmm,

min nya ibook luktar precis som min första Mac, en Classic... Doften tar mig känslomässigt tillbaks i tiden, nästan kusligt (start-plonget, ikonerna som tuggade fram under "Välkommen till Macintosh" under startsekvensen, den fula hårddisksikonen på skrivbordet som såg ut som en legokloss med skönhetsfläck...och så quack! förstås!).

Så nog om mina mac-flashbacks, vad är det som luktar så gott? Är det själva materialet eller någon behandling av detta som luktar?

/Fredrik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-21 14:56

Doften av nya prylar är alltid lite magisk. Det är väl förmodligen plasten eller något sådant som luktar. Eller så sprejar de på nåt beroendeframkallande material så man måste köpa nytt så fort prylen i fråga slutat dofta

Ursprungligen av Fredrikb82:

Mmmm,

min nya ibook luktar precis som min första Mac, en Classic... Doften tar mig känslomässigt tillbaks i tiden, nästan kusligt (start-plonget, ikonerna som tuggade fram under "Välkommen till Macintosh" under startsekvensen, den fula hårddisksikonen på skrivbordet som såg ut som en legokloss med skönhetsfläck...och så quack! förstås!).

Så nog om mina mac-flashbacks, vad är det som luktar så gott? Är det själva materialet eller någon behandling av detta som luktar?

/Fredrik

Ny elektronik luktar alltid vid första uppvärmningen, jag antar att det är flamskyddet.

När kommer luktmediet till Macen, så att du kan återuppleva den obetalbara doften av en ny Mac.
I PC-världen finns redan detta medium,, via en liten USB-låda som sänder ut dofter. Jag vet inte hur autentiska dessa dofter är, men man kan välja saltvatten, lövskog, källarlukt, äpplen och ett hundratal andra dofter.

Jag ska kika igenom mina bokmärken för att se om jag hittar tillbaka.

Citat:

Det är nog de underbara flamskyddsmedlen som doftar!

Jag som trodde ni snackade om:

Brakskit

1
Bevaka tråden