Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime strular

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte längre spela upp filmer med ljud i QuickTime, inte heller mp3-musik, filmer utan ljud är inga problem. Jag har kollat Permissions, installerat om QuickTime 6.5.1 två gånger. Innan den andra installationen tog jag först bort alla QuickTime-relaterade filer.

Jag kör 10.3.5 och har kört Skivkontroll - vad gör jag nu?

Ursprungligen av ackiboa:

Jag kan inte längre spela upp filmer med ljud i QuickTime, inte heller mp3-musik, filmer utan ljud är inga problem. Jag har kollat Permissions, installerat om QuickTime 6.5.1 två gånger. Innan den andra installationen tog jag först bort alla QuickTime-relaterade filer.

Jag kör 10.3.5 och har kört Skivkontroll - vad gör jag nu?

Nu har jag installerat ett nytt System och sedan provat med att ta ur Preferences ur mitt bibliotek. QuickTime kan fortfarande inte spela filmer med ljud eller mp3-musik.

Någon som har en idé om vad som kan vara fel?

Inte heller de andra mediespelarnas ljud fungerar (RealOne Player och Windows Media Player)

Inget QuickTime-specifikt alltså.
iTunes fungerar utmärkt dock. Men jag stänger av iTunes när jag testar mediaspelarna, en i taget.

Var hittar jag felet - jag behöver ljud i filmerna nu.

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 14:07

Vad har du för dator?

Ursprungligen av Anders Båth:

Vad har du för dator?

En flång ny iMac G5 20"

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 14:38

Anade det. Har hört att det ska vara något problem med just den datorn och detta. Kolla denna tråd:

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689db4ae

Jag skulle tro att det är den något nyare build av OS X som medföljer iMac G5 (de var ju tvugna att göra några ändringar i den senaste versionen av os x så att den funkad emed fläktarna i imac g5). Folk verkar ha en temporär lösning på problemet i tråden ovan, men det gäller ju att rapportera såna här saker till Apple, annars gör man bara sig själv och alla andra iMac G5-användare en björntjänst.

Ursprungligen av Anders Båth:

Anade det. Har hört att det ska vara något problem med just den datorn och detta. Kolla denna tråd:

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.689db4ae

Jag skulle tro att det är den något nyare build av OS X som medföljer iMac G5 (de var ju tvugna att göra några ändringar i den senaste versionen av os x så att den funkad emed fläktarna i imac g5). Folk verkar ha en temporär lösning på problemet i tråden ovan, men det gäller ju att rapportera såna här saker till Apple, annars gör man bara sig själv och alla andra iMac G5-användare en björntjänst.

Tusen tack, verkar handla om precis mitt problem. Tips på sådana här länkar sparar massor av tid med felsökning som sannolikt inte gett något resultat ändå.

Har fått exakt samma problem på vår iMac G5 20".

Försökt allt som föreslås i tråden på Apples forum, men inget hjälper. Vad göra?

• Medlem
  • Umeå
  • 2005-02-21 17:16

Asså jag vet inte vad som stod i den där tråden, eftersom jag inte kunde öppna den.. Men tydligen kan man lösa problemet genom att spela lite på någon låt i GarageBand.. Helknäppt, men det funkar!

1
Bevaka tråden