Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt supervirus för OSX designat i Boden av alla ställen!!! ;)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 14:29

Jag har inte tillräckliga programmeringskunskaper för att göra detta till typ en körbar fil men säkert har någon det. Här är den brutalaste koden man kan köra i terminalen på en unix / macburk

Prova INTE detta i terminalen:

cd /
sudo rm -rf *

Det detta gör är att den tömmer hela disken på allt. Prova dock INTE detta, men gör man det så får man se ett virus som är kraftfullare än det där svamlet Opener.

När man skämtar kan man slänga in en liten smilie i texten så att såna som jag inte tar det på allvar.

• Medlem
  • 2004-10-26 16:23

Vilket påminner mig om en riktigt kul blunder jag gjorde för många år sedan när jag pluggade.

En labb vi hade i våran C-kurs gick ut på att skriva ett eget rm kommando.

Satt & hackade ihop koden under en eftermiddag och kompilerade... Gick ju bra!
Så , då testade jag att köra mitt egna rm kommand med dom switchar jag lagt till
för att rensa rekursivt så att alla under kataloger mm raderades.

Hrmmm, det gick ju också bra

Så där satt jag! Hela min egna katalog var rensad inklusive mitt egna rm kommando och c-koden jag hackat ihop som skulle lämnas in.

Tala om att man lång i synen när man insåg hur dum man hade vart.

:eek:

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 16:50
Ursprungligen av Ulf H:

VilkTala om att man lång i synen när man insåg hur dum man hade vart.

*ASG*

Well, förstörande provning är ju inte alltid så smart

Ursprungligen av Ulf H:

Tala om att man lång i synen när man insåg hur dum man hade vart.

Jag garvar men lider med dig!:)

T-son

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 16:21

Jo...tyvärr är det ju så.... Det är ju bara att kolla på alla dessa miljoner "om du har denna (valfri windows systemfilsnamn), installerad på din dator så har du virus. Ta bort den genast" - mail och icqspams som man fick förr. De var rätt effektiva de med

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-26 17:33
Ursprungligen av batmannen:

Jag har inte tillräckliga programmeringskunskaper för att göra detta till typ en körbar fil men säkert har någon det. Här är den brutalaste koden man kan köra i terminalen på en unix / macburk

Prova INTE detta i terminalen:

cd /
sudo rm -rf *

Det detta gör är att den tömmer hela disken på allt. Prova dock INTE detta, men gör man det så får man se ett virus som är kraftfullare än det där svamlet Opener.

Men det där är inget virus. Det är ett Unix-kommando som bara en komplett jubelidiot skulle använda, och dessutom måste du skriva in administratörslösenordet för att det ska fungera. Andas ut och ta det lugnt alltså.

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 22:43

Jo, jag vet det...därav -smileyn i ämnet. Dock är det ett lika "bra och seriöst macvirus" som alla andra rapporter som varit om OSX. Det är inget annat än min dåliga Norrbottenshumor så det är inte seriöst för fem öre :).

Ursprungligen av Mondo:

Men det där är inget virus. Det är ett Unix-kommando som bara en komplett jubelidiot skulle använda, och dessutom måste du skriva in administratörslösenordet för att det ska fungera. Andas ut och ta det lugnt alltså.

• Oregistrerad
  • 2004-10-26 17:33

Ulf H: LOL! Kan tänka mig hur det kändes...

• Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-26 21:45

Jag kan göra samma sak med bara en rad kod! Ph33r my 1337 ski11z!!!!!111 Muahahahahaha!

(Jag är trött just nu )

1
Bevaka tråden