Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fildelar man flera hårddiskar via Windows-fildelning (SMB) i Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 16:44

Hur fildelar man ut en andra hårddisk via Samba (Windows-fildelning) i OS X? Jag kommer inte åt filerna på slavhårddisken i Macen från Windows-hojar.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-31 16:55

Du kan ju alltid testa med SharePoints.
Finns i svensk översättning av mig att hämta hos www.hornware.com/sharepoints

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-31 20:39

Borde inte vara "svårare" än att lägga till nya "shares" i /etc/smb.conf och starta om samba.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-31 22:14
Ursprungligen av lionfromzion:

Borde inte vara "svårare" än att lägga till nya "shares" i /etc/smb.conf och starta om samba.

Det är ju det man gör i SharePoints.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-01 14:19
Ursprungligen av Macus:

Det är ju det man gör i SharePoints.

Som är gratis?

• Medlem
  • 2004-11-01 14:41

Är inte det helt sjukt? Det borde ingå möjlighet att dela ut vilken mapp som helst utan att ladda ned något program eller gå in i någon textfil. Hur användarvänligt är någon av de två alternativen?
Väldigt undermåligt av Apple och långt efter MS mflr.

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-01 16:26
Ursprungligen av Tim:

Är inte det helt sjukt? Det borde ingå möjlighet att dela ut vilken mapp som helst utan att ladda ned något program eller gå in i någon textfil. Hur användarvänligt är någon av de två alternativen?
Väldigt undermåligt av Apple och långt efter MS mflr.

Kan jag väll hålla med om

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-11-01 16:41

Kör med Dave annars. Det använder jag, fungerar underbart bra.

SharePoints piskar Dave, dels e de gratis, dels är det bara ett gui till inbyggda funktioner i OS:et

• Medlem
  • International user
  • 2004-11-01 19:42
Ursprungligen av ill_chrill:

SharePoints piskar Dave, dels e de gratis, dels är det bara ett gui till inbyggda funktioner i OS:et

SharePoints såg trevligt ut (kollade nyss på det), ärligt så ger jag inte mycket heller för Dave.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-11-01 21:00

Hoppas att ni gillar min svenska översättning av SharePoints.
Annars så får ni säga ifrån!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 22:38

"Klicka för att tillåta ändringar" borde vara "Klicka om du vill tillåta ändringar"
"Delad-mappar" borde väl bara "Delade mappar"?

Jag gillar inte alls det här programmet. Gränsssnittet är PC-mässigt...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-11-02 05:06
Ursprungligen av Mondo:

"Klicka för att tillåta ändringar" borde vara "Klicka om du vill tillåta ändringar"
"Delad-mappar" borde väl bara "Delade mappar"?

Jag gillar inte alls det här programmet. Gränsssnittet är PC-mässigt...

"Delad" är namnet på användarens mapp som vanligtvis går att dela i Mac OS X. Flera användares delade mappar får då samlingsnamnet "Delad-mappar". Till skillnad från alla delade mappar, som med hjälp av SharePoints kan vara vilka mappar som helst.

"Klicka för att tillåta ändringar" är kortare. Längre och språkligt bättre formuleringar får inte alltid plats.

Jag är inte heller så förtjust i gränssnittet. Men hellre använder jag detta program än att tvingas skriva kommandon i terminalen. Det om något är PC-mässigt.

Ursprungligen av Macus:

"Delad" är namnet på användarens mapp som vanligtvis går att dela i Mac OS X. Flera användares delade mappar får då samlingsnamnet "Delad-mappar". Till skillnad från alla delade mappar, som med hjälp av SharePoints kan vara vilka mappar som helst.

"Klicka för att tillåta ändringar" är kortare. Längre och språkligt bättre formuleringar får inte alltid plats.

Jag är inte heller så förtjust i gränssnittet. Men hellre använder jag detta program än att tvingas skriva kommandon i terminalen. Det om något är PC-mässigt.

Word up!

Det är definitivt bättre än inget. Surt sa räven Mondo?

Webmin regerar

http://www.webmin.com/, finns till osx också (ej testat själv). Enkelt att lägga till nytt stuff att dela ut med samba. Inte direkt snyggt kanske men det funkar. Ett måste på en linuxburk i alla fall om man frågar mig.

• Medlem
  • 2004-11-04 00:44
Ursprungligen av Macus:

"Klicka för att tillåta ändringar" låter lite styltigt tycker jag. Skriv istället "Klicka för att göra ändringar" eller "Klicka på låset för att ändra" så låter det bättre och kanske t.o.m. blir kortare.

Ursprungligen av Macus:

Då är vi ganska många då Men jag tycker att det är lysande att du översatt den. Om du nu bara kunde få utvecklarna att göra gränssnittet bättre också...

1
Bevaka tråden