Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

port 6969

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ca 3h sedan slutade azureus att fungera och alla små gubbar blev röda och inget händer. Efter omstart så kommer medelandet att port 6969 inte går att öppna och att den kan vara upptagen av att annat program. Men vad jag vet använderinget annat program den. Har provat att starta om airporten samt modemet (d-link 300t) samt att ansluta via ethernet. inget funkar! har dessutom varit i kontakt med adamo och dom har ingen begränsning av port 6969.
Någon som vet vad som kan ha hänt, eller upplevt något liknande?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2004-11-12 02:41
Ursprungligen av chjohansson:

För ca 3h sedan slutade azureus att fungera och alla små gubbar blev röda och inget händer. Efter omstart så kommer medelandet att port 6969 inte går att öppna och att den kan vara upptagen av att annat program. Men vad jag vet använderinget annat program den. Har provat att starta om airporten samt modemet (d-link 300t) samt att ansluta via ethernet. inget funkar! har dessutom varit i kontakt med adamo och dom har ingen begränsning av port 6969.
Någon som vet vad som kan ha hänt, eller upplevt något liknande?
Tack på förhand!

Om den påstår att något använder sig av port 6969 kan du alltid hoppa ut i terminalen och telnet:a till porten för att se vad det är (om något) som svarar.

$telnet localhost 6969

Vad händer om du gör så? Svarar något?

Om inte, fundera på att köra en annan Bittorrent-klient. Bittornado kör jag med glädje på min iBook med Linux, men det borde funka minst lika bra på OSX. Den kan du dessutom ställa om portarna på lite hur du vill.

För övrigt blockerar vi inga som helst portar eller håller på med liknande fasoner.

--
Kalle
Adamo bredband
<[email protected]>

1
Bevaka tråden