Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes strejkar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 15:56

jag anslöt min ipod mini till min powerbook, samtidigt som jag tryckte på ja på frågan om jag ville ersätta låtarna på ipoden med de jag har på datorn kom jag på at det ville jag ju inte alls. Jag tog hastigt och utan att tänka ut sladden från datorn och alla låtarna försvann. Det förstår jag är en konsekvens jag får ta, problemet äar att inte iTunes vill starta. Det kommer upp en ruta att Itunes 4 Musik Library" är låst, på en skiva, eller så har jag inte rättigheter att använda den.
Vad ka jag göra?? tack!

Kolla i din Itunes music folder och visa information på Itunes music Library filen.
Kontrollera så att du har rättigheter att både läsa och skriva.

Annars: reparera skivbehörigheter via verktygsprogram->skivverktyg

En klassisk omstart?

Fungerar inte det så kan du kanske slänga iTunes preferencen ~Library/preferences/com.apple.iTunes.plist och ~Library/preferences/com.apple.iTuneseq.plist

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 17:23

har testat allt, filerna går ju inte att slänga. De ligger fortfarande kvar. och rutan kommer fortfarande upp...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-16 13:05

fel av mig, det funkar bra nu. tack för hjälpen!

Gokväll!

Jag har ett liknande problem som ovan.
Hur det uppstod vet jag inte, men sist iTunes startades var när jag kopplade in iPoden i den för laddning.
Idag när jag skulle lyssna på musiken, så ser jag att iTunes är igång i docken men inget visas när jag klickar.

Jag har försökt avsluta, tvångsavsluta via båda sätten men inget händer.
När jag försöker starta om datorn, vill den verkligen avsluta iTunes innan den går vidare, men ändå avslutas inget!
Självklart kan jag stänga av den via power-knappen, men jag vill ha en förklaring till detta betende.

Sånt här gillar jag inte, jag som är frälst i ?.
Sitter på en iBook G4.

1
Bevaka tråden