Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

include med html-filer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns tillfällen när man inser att frameset hade sina fördelar framför XHTML/CSS...

Jag har en meny i en <div> och kom på att det vore sjukt bekvämt att ha den i en fil för sig själv istället för att behöva uppdatera den i varje enskild html-fil när det behövs.
Finns det något enkelt och säkert sätt att inkludera en html-fil i en annan fil? Med "enkelt och säkert" menar jag att det inte ska vara beroende av javascript och liknande.
Det finns ju server-side include, men det funkar bara på Apache, va?

Ursprungligen av Michael Nord:

Det finns ju server-side include, men det funkar bara på Apache, va?

Nej, det fungerar väldigt bra under t.ex. IIS också.

OK, kan kanske vara värt ett test. Jag vet inte vad projektet jag jobbar med nu kommer att ligga på för server...

Med apache och IIS täcker du in drygt 90% av alla servrar som är igång, så då borde du ju vara garderad! Om man nu kan lita på netcraft det vill säga...

• Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-16 17:13
Ursprungligen av Michael Nord:

OK, kan kanske vara värt ett test. Jag vet inte vad projektet jag jobbar med nu kommer att ligga på för server...

Se till att använda filändelsen .shtml, istället för .htm eller .html. Annars kommer det förmodligen inte att fungera.

1
Bevaka tråden