Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvandla en trådbunden port i switch till trådlös

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,
Jag har en D-Link router med inbyggd 4-portars switch. Nu är jag dock trött på att dra en 10-meters sladd över halva lägenheten varje gång jag vill sitta i soffan och surfa med min iBook eller så. Därför tänkte jag utnyttja det faktum att min iBook är bestyckad med Airport och önskar då "omvandla" en av portarna i switchen till trådlös. Nu undrar jag bara vad jag behöver köpa för typ av hårdvara och ansluta till switchen för att få det att funka som jag vill? Någon som kan hjälpa mig med detta? Jag har sorgligt dålig koll på det här med WLAN tyvärr. Hoppas ni fattade det där

  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 15:22

Har för mig att AirportExpress gör just detta.
In med ip-sladden i porten och den bryggar till AirPort med DHCP-server.

Har en Airport Basstation ansluten till en port i Routern, och det funkar bra.
Ska du ha Airporten direkt i ADSL-modemet krävs korskopplad Ethernetkabel....

Ursprungligen av Pocahontas:

Har en Airport Basstation ansluten till en port i Routern, och det funkar bra.
Ska du ha Airporten direkt i ADSL-modemet krävs korskopplad Ethernetkabel....

Hoppla hoppla...
Länge sedan man behövt bry sig om korsade eller raka kablar med Apples produkter.

locodude, du kan köpa en billig Netgear "Access Point" utan router- och switchfunktion.

Ursprungligen av Micke W:

Hoppla hoppla...
Länge sedan man behövt bry sig om korsade eller raka kablar med Apples produkter.

locodude, du kan köpa en billig Netgear "Access Point" utan router- och switchfunktion.

OK, så allt jag behöver är en Access Point? Kopplar jag bara den in i switchen då och så är det bara att köra sen eller?

Den kan nog kräva lite konfiguration. Görs via webbläsaren...

Ursprungligen av Micke W:

Den kan nog kräva lite konfiguration. Görs via webbläsaren...

Skulle en D-Link DWL-2000AP+ funka? Bättre pris på den än de Netgear-prylar jag hittat på nätet.

1
Bevaka tråden