Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min macs fläkt gick på HÖGVARV?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-18 22:47

Hej alla.
Jag har lyckligtvis en sprillans ny G5 DP 2.5 1.5GB RAM som jag har för musikproduktion.
När jag nyligen kom in i rummet efter att ha haft datorn på några timmar finner jag att
den låter som ett ånglok! Fläkten var på max och lät hur mycket som helst. Jag höll in powerknappen ett par sekunder för att stänga av den. Satte på den igen och den funkar.

Vad var det?
Att fläkten ibland "blåser" upp sig en stung har jag märkt vilket är ok med detta?
Nån som vart med om det får gärna förklara detta för mig.

tackar...

Mvh / Angelo

• Oregistrerad
  • 2004-11-18 22:50

När något kraschar så att datorn inte anser sig kunna hålla ordning på temperatur / fläktvarvtal så går fläkten upp på full sula för att vara på den säkra sidan…
(Då överlever den ju även om processorerna går på full pet, vilket den ju inte skulle göra om fläktarna gick på tomgång…)

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 13:32
Ursprungligen av Pär:

När något kraschar så att datorn inte anser sig kunna hålla ordning på temperatur / fläktvarvtal så går fläkten upp på full sula för att vara på den säkra sidan…
(Då överlever den ju även om processorerna går på full pet, vilket den ju inte skulle göra om fläktarna gick på tomgång…)

Tack så mycket, det låter som ett otroligt smart och säkert sätt att bevara dessa dyrgripar.

1
Bevaka tråden