Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

exporta i iMovie?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-27 01:20

hur gör man det? har lyckats med att captura mm nu men inte att exporta som tex en mpeg film.. hur gör man?

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-27 11:47
Ursprungligen av hamp:

hur gör man det? har lyckats med att captura mm nu men inte att exporta som tex en mpeg film.. hur gör man?

QuickTime har mycket dåligt stöd för Mpeg därför finns det i original ingen Mpeg 1 eller 2 export, om man skall ha just Mpeg1&2 finns det inga gratis sätt. Roxios Toast v.5 har en VCD exporter plug-in som gör att man kan exportera till Mpeg1, Apple har en Mpeg 2 Exporter som följer med i DVD Studio Pro. Men hur som helst Mpeg 1 är ju inge vidare och Mpeg2 blir ju för stora filer, så mitt tips är att du antingen exporterar till Apples Mpeg-4 eller så laddar du ned dessa Codecs DivX och/eller 3ivx.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 19:06

Låter jätte bra! Förstår dock inte ens vart man trycker för att exporta. Finns det en "export" knapp? Isf var? jag hittar inte den.

• Oregistrerad
  • 2004-11-28 19:38
Ursprungligen av hamp:

Låter jätte bra! Förstår dock inte ens vart man trycker för att exporta. Finns det en "export" knapp? Isf var? jag hittar inte den.

Arkiv - importera alt. exportera

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-28 19:52
Ursprungligen av frafilm:

Arkiv - importera alt. exportera

Nja Exportera har fått bli Dela Ut av någon anledning i iMovie.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 20:15

Exporta? Captura???!!! Kan inte folk svenska längre?

• Medlem
  • 2004-12-09 10:36

hasuifdgsau

ingen bryr sig...gå bara på "arkiv" sedan "dela ut" och om du vill dela ut bara några klipp ur en hel film så markerar du dom sedan kan du kryssa i en ruta på på "dela ut" punkt slut:P

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-09 10:48

hehe det har fixat sig nu... hittade till slut. lite ovan vid mac miljö fortfarande, men det var ju faktiskt snuskigt enkelt

1
Bevaka tråden