Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafisk stilig ikon sökes!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gör en produktion på Internet och där ska vara en lunchmeny från de lokala restaurangerna.

Jag söker en ikon som restaurangerna kan klicka på när dom ska redigera sin lunchmeny.

Jag tycker ikoner (bilder) är bättre än text och i vanliga fall kan jag nöja mig med sunkiga substitut till jag kommer på nåt bättre men idag står min hjärna helt still!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-12-01 15:39

Två skärbrännare i kors över en flygbild bild på Härnösand, kanske?
Närå, men en penna brukar väl vara vanligt?

Tack Danne! Ditt första förslag låter som en utmaning!

Givetvis ska det vara ett papper med en penna... det betyder "redigera" i alla möjliga sammanhang. jag glömde att säga att den ikonen har jag redan. Om man klickar på den så redigerar man informationen om själva företaget, typ restaurangen.

Det var en ikon vid sidan av den med pennan som jag skulle vilja ha och redigera matmenyn... Klurigt va!?

Kanske är det ett sukkigt upplägg.... Jag brukar få bra idéer när jag ducshar men dom bästa kommer när jag borstar tänderna!

Hmmm!!! Så bra, då kan jag gå hem nu då och gnugga fram lite kreativitet!

Kul idé Hade samma idé när jag praktiserade på ett företag i Ljungby, men vi kom bara fram till design/layout, så det bidde inte så mycket mera tyvärr.

Lycka till med projektet!

--
Daniel

En penna ovanpå en 'kniv-och-gaffel'-symbol då? Följaktligen bör du ha en 'info'-symbol med en penna istället för den penna du har nu.

Var hittar jag ikoner med kniv och gaffel?

Jag är förövrigt på jakt efter ett recykl-märke. Ni vet, tre pilar i en triangel som pekar på varandra.

Ah! Infosymbolen har jag inte ens tänkt på! När man gör olika projekt så använder man ju mycket samma ikoner. Jag menar, visst, man ska vara kreativ, men inte just på den punkten.

Ursprungligen av Eclipse:

Jag är förövrigt på jakt efter ett recykl-märke. Ni vet, tre pilar i en triangel som pekar på varandra.

http://www.dafont.com/en/search.php?nq=1&q=recycle

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-18 09:39

dom är ju inscannade och streamlinade.. hur blir det i tryck?

• Oregistrerad
  • 2005-01-05 19:02
Ursprungligen av Cave:

dom är ju inscannade och streamlinade.. hur blir det i tryck?

Om bilderna är streamlinade (om det finns något sådant ord) så bör de ju vara vektoriserade. Och då är det absolut inget problem i tryck. Om det inte är någon klant som gjort det vill säga.

Fråga, programmet Streamline finns väl inte längre? Inte för att det behövs nu mer.

• Oregistrerad
  • 2004-12-18 17:57
Ursprungligen av Eclipse:

Du har dem redan gratis i OS X. Du hittar dem i Specialtecken.

I nästan alla program kan du gå på menyn Redigera och välja Specialtecken...
När Fönstret med Teckenpalett kommer upp väljer du Visa: Unicode (längst upp till vänster i fönstret)
I listan på vänster sida letar du upp Miscellaneous Symbols

sen ska du se dem. Jättebra!

Gött mos, brosan!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-03 16:40

Se upp lite bara: otydliga/långsökta ikoner är nog ändå sämre än text.

• Oregistrerad
  • 2004-12-03 23:13

Är det stora eller små ikoner? små ikoner = simpla ikoner

Jag hade kört kniv/gaffel halvritade av en penna eller eventuellt kniv/gaffel med en penna samt radergummi över.

I vilket fall så brukar jag alltid ha någon form av rollover eller "tooltip" med textinformation för ikonen om jag inte har textlänkar. Besökare (även de som skall redigera sidan) är ofta förvånadsvärt sega när det gäller att förstå navigeringen på hemsidor.

/Martin

Samma ikon med papper och penna men texten MENY är med på papperet i ena fallet

Eclipse --> Den ikonen du pratar om… hur känns det här:

Gör en ikon med en gatupratare som ser ut som en meny och sätt en penna över den.
Alt. en bild på en sån där ful menytavla som sitter i en massa restauranger och pennan över.
Så att det syns att det är själva menyn som ska editeras.

kanske…

- Slice -

1
Bevaka tråden