Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

emacs - posta screenshot

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-21 08:37

Hej!

Tänkte att BBEdit är ju så bra så att det ska jag minsann gå och köpa. Vad kan det tänkas kosta... hmm $20-30 kanske, tänkte jag.

Nu när det visat sig att det kostade $119 (och det ändå tack vare studentrabatten) så tänkte jag att det kanske vore något att överge BBEdit och slänga sig in på något mer ... freeware!

Hämtade hem emacs och installerade. Blev lite förvånad över att det tog 120MB. Vad jag blev mer förvånad över var hur extremt sega menyerna var.
Vad som blev lite för mycket var det att såg väldigt beige ut. Jag vet inte riktigt, det är så fönstret ser ut som default så de går säkerligen att ställa in så det blir lite snyggare.

Jag skulle gärna försöka få det så likt mitt utseende på BBEdit.

Så, kan inte ni posta screenshots på emacs när det ser som snyggast ut (i er mening) så jag kan bli övertygad.

emac är ett ganska bra operativsystem... men de saknar en vettig editor

• Oregistrerad
  • 2003-03-21 09:38

Instämmer med ovanstående

• Oregistrerad
  • 2003-03-21 09:39

Mer seriöst, beroende på vad du vill göra så kanske TextWrangler kan vara ett alternativ (eller Alpha när de nu kommer med en OS X version)

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-03-21 12:20

Upptäckte precis att Dreamweaver finns med studentlicens, 99$. Finns dessutom i en 30-dagars trialversion.

www.macromedia.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-21 12:37

Apples Project Builder.
Bra, lättanvänd och gratis.
Bra till all kodning utom HTML.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-21 14:35

Bob, skulle du kunna posta en screen med ett javadokument öppnat? Vill se färgkodningen.

Peth, tack för tipset. Dock är $99 för mycket (precis som jag finner $119 för mycket för BBEdit).

• Oregistrerad
  • 2003-03-21 14:42

Trevlig sak jag upptäckt som jag visserligen inte själv har nytta av är att Project Builder använder ctrl-a och ctrl-k och några till precis som emacs och terminalen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-21 14:48

?

1
Bevaka tråden