Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store släppt i Irland

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släppte Apple sin musikaffär i ytterligare ett land, denna gång Irland. Många blev förvånade att inte Irland var inkluderat i den stora europeiska expansionen i höstas, då Irland är ett euro-land, men nu kan alltså även Irländare köpa laglig musik till sin iPod.

Källa: Spymac

Skrivet av: Patrik Löfgren

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=854

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 22:25

Häpp

Ja ja, det viktigaste är att ITMS jobbar vidare på att lansera fler länder. Rätt vad det är så kommer sverige (med dess träiga upphovsrättsskydd, momsregler m.m.) oxå…

Det är bara för att U2 kommer därifrån så Apple ska kunna sälja sina svarta iPods bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-06 23:21

Japan och Australien ligger väl högt på prioriteringslistan. Eftersom jag köper all min musik och kodar den själv så bryr jag mig personligen inte om när den kommer till Sverige. Hoppas dock att den snart kommer till Japan och Australien och antar att de två länderna är prioriterade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 08:48
Ursprungligen av acke:

Japan och Australien ligger väl högt på prioriteringslistan. Eftersom jag köper all min musik och kodar den själv så bryr jag mig personligen inte om när den kommer till Sverige. Hoppas dock att den snart kommer till Japan och Australien och antar att de två länderna är prioriterade.

Är det så att du gillar skivor? Är det så att du inte gillar kodningen (kvalitéten) på musiken man köper från iTunesMS?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 09:04
Ursprungligen av Ylan:

Är det så att du gillar skivor? Är det så att du inte gillar kodningen (kvalitéten) på musiken man köper från iTunesMS?

Vänligen, Ylan

Gillar inte CD:s. De rippas och åker in i hyllan för att aldrig se dagsljus igen. Jag har heller inga som helst bevis på att mina rippningar (i 160kbps) låter så mycket bättre än låtarna Apple erbjuder. Men spontant utan några som helst bevis så känns 128kbps lite futtigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 11:27
Ursprungligen av acke:

Gillar inte CD:s. De rippas och åker in i hyllan för att aldrig se dagsljus igen. Jag har heller inga som helst bevis på att mina rippningar (i 160kbps) låter så mycket bättre än låtarna Apple erbjuder. Men spontant utan några som helst bevis så känns 128kbps lite futtigt.

Jag gillar böcker, alltså inte bara det som står i dem, utan även boken som sådan, men har för många. Min flickvän har många skivor. Så många skivor att jag drar mig för att köpa nya.

Tror att det i framtiden blir en del e-texter och en del inköp från iTunesMS.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 12:00
Ursprungligen av Ylan:

Jag gillar böcker, alltså inte bara det som står i dem, utan även boken som sådan, men har för många. Min flickvän har många skivor. Så många skivor att jag drar mig för att köpa nya.

Tror att det i framtiden blir en del e-texter och en del inköp från iTunesMS.

Vänligen, Ylan

Fast det tycker jag är två skilda saker, böcker och CD´s.
Tills det kommer en skärm som man kan rulla eller vika ihop som en tidning och med en bättre skärpa/upplösning så håller jag mig till böcke i pappersform.

Att få ut det man vill ha från CD´s kräver ju "mycket mindre" av utrustningen. Lite luddigt det där kanske...

jag köper cd's och kodar (256 AAC) och kör i iTunes...men skulle gärna handla via apple store - i första hand singlar...men kanske även album. jag saknar extramaterialet...ex. en av mina favoriter - pj harvey - vill jag ha bilder från "CDn" texter etc...får jag inte det via iTMS så köper jag den fysiska skivan. andra "oprioriterade" artister...kan jag gärna köpa via iTMS.

för övrigt är det "typiskt" att vi i sverige inte får iTMS WMP och övriga får ju ett "fotfäste" på marknaden...svårt att ändra beteenden när de väl har "satt sig" :rolleyes:

1
Bevaka tråden