Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stuffitproblem igen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har det gått troll i Stuffit 9? Helt plötsligt har det börjat att gå extremt långamt att packa upp *.sit-filer med Stuffit expander, en fil på 600 kb tar flera minuter att packa upp, har kört Xupport, behörighetsrepartion och diskwarrior+ tagit bort en .plist som verkade höra till stuffit samt en fil som hette Launch Services. Men den konstrar i alla fall

Ps.
Det här märkliga fenomenet gäller också .bin och .hqx-filer

• Oregistrerad
  • 2005-01-09 20:48

Finns en tråd om det redan.
Den söker efter hemmaservern som inte svarar,
Imorrn är nog gubbarna på fd. Alladin på plats och bootar om servern.

hemmaservern?

Uh, hemmaservern?! Vadan detta? Inte visste jag att Stuffit ville ut på nätet när man packar upp...

Fy fan vad kass att den är beroende av det. Jag stängde av AirPort och ryckte ethernetsladden, och vips kom det upp!
Sinnessjukt dåligt programmerat.....
Först trodde jag att det var StuffIt 9.0.1 som ballat ur med 10.3.7 eller nåt, så jag kastade det. Men gamla StuffIt fick samma problem. Då tänkte jag att jag kollar på 99mac.
Och i listan över senast uppdaterade diskussioner ligger både denna och en annan tråd kring StuffIt....

• Oregistrerad
  • 2005-01-09 20:59

Stuffit brukar ju tjabba om "nyare version" varje gång den startas.
Sådan finns nu icke då servern inte kan svara

Går nog stänga av om man vill det.

uppgradering

Slog av automatisk uppgraderingskontroll (när expandern väl startat) och nu funkar det...

• Oregistrerad
  • 2005-01-09 21:02

Men om ni lugnar er lite så hoppas stuffit igång…
Är bara några tröttsamma timeouter man behöver invänta.

1
Bevaka tråden