Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: Keynote stream finns online

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns quicktime-streamen från Macworlds Keynote uppe!
Antagligen väldigt hög belastad!

Adress:http://stream.apple.akadns.net

Skrivet av: Martin Björkdahl

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=866

Senast redigerat 2005-01-12 00:04
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-11 23:55

Den här länken har ni lagt upp bara för att skona 99Mac-servern lite va?

Det märktes på slutet att den var välbelastad (synd på sökfunktionen, men jag förstår att den är nertagen...)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 02:01

Streamen funkar inte så bra....

Bättre ladda hem quicktimefilen här kanske? : http://a772.g.akamai.net/7/2047/1141/300_04/neo.qtv.apple.com/secure/jan/mwsf05/macworld_hi.mov

Skall gotta lite och kolla nu när den värsta hetsen lagt sig här.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 09:00

Hur många kloner har han , Steve ?? ... dock har dom alltid enhetlig uniform (Svart polo m jeans)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 09:15

Sreamen funkar om ni ställer om connection-speeden till över 56k i quicktime

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 17:21
Ursprungligen av MsB:

Sreamen funkar om ni ställer om connection-speeden till över 56k i quicktime

Men hur kul är det? :/

  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 19:06

Men tanka originalfilen jag länkade till ovan då, busenkelt och funkar fiiint.

EDIT: Funkade igår när jag la dit den då jag själv tankade, borta nu verkar det som... men massor av folk måste ha tankat den så den finns på nätet

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-01-12 19:48

Igår när trycket var stort på streamen var bildkvaliten inte den bästa (även om man bortser från hackandet då...)

Den fil som gick att tanka ner hade inte heller någon vidare kul bild... vilket inte var konstigt eftersom den var kring 350mb och innehöll två timmar video...

Den stream man får om man tittar nu är betydligt finare med riktigt bra bild!

Jag rekommenderar de som bara såg streamen igår med suddig bild att titta igen...

nu har dom gjort den störr än va den var i början. fett trevligt å se på.

Mysko: När jag öppnar quicktime så kommer ett fönster med en länk där man kan se keynoten. rubriken på detta fönster är no_itms2.mov. typ.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 22:57

Var innesluten i ett "reality distortion filed" igår och kan bara säga:
Det är inte ofta jag orkar se något som är längre än 20 miuter, men den strömmen gick med bara pausar för det nödvändigaste (kaffe cigg och mackor).

har sett den två gånger nu.. den absoluta favoriten är dashboard, något som jag verkligen verkligen kommer att använda mkt. dictionary! helt sjukt bra! converter! allt. underbart.

steves - "dollar still sucks" gjorde ju inte presentationen tråkigare heller.

Jag satt och testade konfabulator för att få en föraning om dashborad. Högt imponsansvärde på det men också användbart.

Men jag hoppas verkligen det står klart för alla att dessa widgets är program som äter minne som allting annat. Min uppsättning tog upp ca 100 mb, inget problem för mig som har 1,5gb i burken, men för den som köper sin mac med en grundkonfiguration på 256 mb, eller till och med 512 kommer nog att uppleva widgets som en plåga att använda!

1
Bevaka tråden