Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driftstopp i fem minuter

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Testade precis med min, fungerar inte heller.

Någon aning om när ftpn kommer upp igen Martin?

Super bra att få mail varje månad ang. vad spamfiltret har ätit upp!

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-19 14:24

Vad händer? det går iväg men kommer inte fram.

Jag har fortfarande problem ...
Detta är inte bra, jag måste kunna använda min mail!
Får fortfarande samma felmeddelande:

The SMTP server “mail.mac.se” doesn’t support authentication. Please check your account settings and try again.

Det är något som inte stämmer ... kan inte skicka tiil mac.se heller

Ursprungligen av EricBradley:

Jag har fortfarande problem ...
Detta är inte bra, jag måste kunna använda min mail!
Får fortfarande samma felmeddelande:

The SMTP server “mail.mac.se” doesn’t support authentication. Please check your account settings and try again.

Det är något som inte stämmer ... kan inte skicka tiil mac.se heller

Jag kan bekräfta att felet existerar trots att det inte borde vara så. Du kan lösa det så här:

- Ändra SMTP port ifrån 25 till 2525

- Använd ditt vanliga mac.se login istället för "mac/ru..." i SMTP Authentication

Då fungerar det fint.

Ursprungligen av Björnström:

Jag kan bekräfta att felet existerar trots att det inte borde vara så. Du kan lösa det så här:

- Ändra SMTP port ifrån 25 till 2525

- Använd ditt vanliga mac.se login istället för "mac/ru..." i SMTP Authentication

Då fungerar det fint.

Nej du Björnström... Det går inte!
Kan någon snälla hjälpa mig med detta!

Arvid bootar om SlimJim (mac.se) nu. Jag har dubbelkollat FTP-reglerna och det är OS X som vägrar släppa port 21. En boot bör fixa det, dvs 3-5 minuter från och med nu.

Feedback är sjukt viktigt, det är så många tjänster och servrar att man lätt kan missa något.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-19 15:40

Test!

Vad är klockan?

  • Medlem
  • 2005-01-19 16:06

Nu kan jag ta emot, men inte skicka, lurigt!

  • Medlem
  • 2005-01-19 16:21

Nu går det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 16:21

Hm, för mig funkar det fortfarande inte. Mailen mellanlagras väl någonstans och kommer oss tillhanda när allt funkar?

  • Medlem
  • 2005-01-19 17:07

Jag ändrade port 25 till 2525 och då gick det för mig, konstigt nog....

Japp, gör man som du säger så funkar det. Är mac / ***** inget att bry sig om längre då?

Connection refused står det när jag försöker ansluta till FTPn med Transmit.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 14:06

Ftp funkar

Det kan ju vara roligt att höra när något funkar. Nu fungerar ftp:n från min PC-jobbdator! Kanon!
bosse

  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 21:11

Om jag kollade på din bifogade bild rätt har du inte val port 2025 ? , du ska väll köra 2525 ??

//Daniel

Ursprungligen av danielj:

Om jag kollade på din bifogade bild rätt har du inte val port 2025 ? , du ska väll köra 2525 ??

//Daniel

Tackar.... såg att jag hade adresserat fel

Jag bevakar tre st trådar och trots att nya inlägg har skrivits i dessa får jag inga mail om det i min mac.se brevlåda...?

Ah, det beror på 99mac. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 22:15

Jag får inte alla mail som skickas till mig, nu ikväll har 2 polare skickat mail som inte kommit fram. Det måste vara något som inte funkar riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 14:33
Ursprungligen av stile:

Jag får inte alla mail som skickas till mig, nu ikväll har 2 polare skickat mail som inte kommit fram. Det måste vara något som inte funkar riktigt.

Allvarligt, det vore kul med ett svar. Nu kommer inte alla mail fram till min mac.se adress. Jag tvingas använda en annan adress för att få mail som inte kommit fram.

Det är tydligt att något inte funkar riktigt. Martin och Co gör säkert sitt bästa för att fixa det.

För övrigt går webbmailen och mac.se-sidan riktigt snabbt. Tror att det här blir grymt när allt är uppe ordentligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 01:48

Jag kör SMTP via port 465 (med SSL) och det fungerar inte längre för mig.

Jag har även registrerat ett supportärende om detta på www.mantaray.se/support. När jag kom till sidan som sade att ärendet var registrerat stod det att e-mail med information om hur jag kan se statusen på ärendet har skickats ut. Något sådant e-mail har heller inte kommit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 09:57

Feedback: Feedback: När jag får ett mail av någon som jag tidigare fått mail av nu efter uppdateringen så funkar det, eller om någon svarar på ett mail som jag skickat. Men om någon som inte mailat efter uppdat gör det så verkar det dröja timmar innan jag får mailet. Sen vet jag inte om jag får alla mail heller. Och det är via webbläsaren jag kollar så det är inga inställningar i Applemail, där funkar imap som vanligt.
Är det något i spamfiltret, brandvägen eller någon inställning som inte är rätt konfigurerad?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-25 13:17

Detta bör fungera sedan ett tag tillbaka. Svarade på supportärendet, men vill bara klargöra här på forumet också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 22:31
Ursprungligen av Arvid:

Svarade på supportärendet, men vill bara klargöra här på forumet också.

Det verkar som om ert supportsystem inte skickar ut några mail för jag har nämligen inte fått något (OBS, jag använde EJ min mac.se-adress när jag reggade ärendet).
Fick heller inte något mail med id-nummer etc när jag hade skapat ärendet (det har jag fått förut).

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-25 13:15

Kan du skicka ett PM till mig med tidpunkt och adresserna på de som skickat men inte kommit fram. Vet du om de fått några returnerade mail?

/arvid

Seg 99mac samt Ej fungerande mac.se

Har problem igen med min Mac.se adress!
Jag kan inte skicka mail längre från smtp servern!

Sen känns 99mac jätte segt

Är det nåt som har hänt :rolleyes:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-18 22:22

Samma sak för mig (vad gäller 99mac). Otroligt segt. Dock: trägen vinner...

  • Medlem
  • 2005-01-18 22:28

Sirap, sa Bull.

  • Medlem
  • 2005-01-18 22:31

di håller på med brandväggarna. Kolla tråden om att offtopic ligger nere.

edit: jag ser nu att jag svarade på en cachad sida...

Senast redigerat 2005-01-19 11:59
Bevaka tråden