Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studentrabatt på Mac Mini??

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 20:25

Rätt så kul att det är 10 % rabatt på den, när en i tråden t o m hade ringt och frågat och de sa att den inte skulle bli billigare..
suck, hatar ljugande idioter.. men men..

Ursprungligen av Patrikb:

Rätt så kul att det är 10 % rabatt på den, när en i tråden t o m hade ringt och frågat och de sa att den inte skulle bli billigare..
suck, hatar ljugande idioter.. men men..

Nu tycker jag du uttrycker dig lite osmidigt.. Att kalla dem för "ljugande idioter" är fel. Det kan ju lika gärna vara dennes chef som ej har informerat om prissänkningen på Mac mini. Tillsvidare innan de fattat beslut om den så såldes den till full pris. Oftast beror sådana här fel EJ på personen man pratar med utan på den personen som ska hålla denna underrättad.

Ursprungligen av Patrikb:

Rätt så kul att det är 10 % rabatt på den, när en i tråden t o m hade ringt och frågat och de sa att den inte skulle bli billigare..
suck, hatar ljugande idioter.. men men..

Ja ush vad hemskt.. dom idioterna bara ljuger och ljuger fy fan säger jag bara :rolleyes:

Allvarligt talat, tror du att de medvetet talar osanning?

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-26 16:50
Ursprungligen av Kristofer:

Ja ush vad hemskt.. dom idioterna bara ljuger och ljuger fy fan säger jag bara :rolleyes:

Allvarligt talat, tror du att de medvetet talar osanning?

Hejsan!

Själv tror jag presic som tidigare inlägg att säljaren vid tidpunkt för min beställning hade fått information om att det skulle komma någon rabbatt.

Har just ring och pratat med Apple och dom kommer att fixa rabbatten åt mig, men även alla andra som har beställt via mecenat applestore och har betalat med kreditkort kommer att få problemet fixat. Troligtvis kommer de som har betalt på annat vis att få problemet löst.

Apple är inte så dumma ändå

Mvh Jimmy

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-01-28 18:28

Hur står det på fakturan man får när man köper med studentrabatten. ?

Står det bara: Rabatt 10%
eller hur står det??

Varför jag undrar är för jag ska köpa minin genom mitt företag.

kanske finns en revisor här på forumet som kan förklara om det är okej att köpa med studentrabbaten och sedan dra av i företaget. ??

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-29 11:13
Ursprungligen av PATTAN:

Hur står det på fakturan man får när man köper med studentrabatten. ?

Står det bara: Rabatt 10%
eller hur står det??

Varför jag undrar är för jag ska köpa minin genom mitt företag.

kanske finns en revisor här på forumet som kan förklara om det är okej att köpa med studentrabbaten och sedan dra av i företaget. ??

På min order (den som ligger på applestore) framgår inte att den är rabbatterad.

//Jimmy

  • Medlem
  • 2005-02-24 12:21

köpte mac mini med 10% rabatt via mecenat

hamnade på 5125:-

Ursprungligen av PATTAN:

Hur står det på fakturan man får när man köper med studentrabatten. ?

Står det bara: Rabatt 10%
eller hur står det??

Varför jag undrar är för jag ska köpa minin genom mitt företag.

kanske finns en revisor här på forumet som kan förklara om det är okej att köpa med studentrabbaten och sedan dra av i företaget. ??

Det här kanske är till någon hjälp: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=42584&highlight=f%f6retag+studentrabatt ?

Bevaka tråden