Det verkar som om att php är länkad emot en äldre version av mysql client.. men vet inte om det är static eller dynamic..
Det skriker lite fel och vägrar allmänt att funka:
Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in /Users/pawh/Sites/functions/sql.php on line 2
Client API version
3.23.49
från mysql Ver 14.7 Distrib 4.1.7, for apple-darwin7.5.0 (powerpc)
Orkar inte hålla på och bygga och ha mig, det kan jag syssla med på något annat än min mac.. (sunnen eller freebsdn) grejen är ja vill plocka med mig projektet när ja går..
PHPn är 4.3.10 ifrån www.entropy.ch och MySQL tror jag är ifrån binärerna som ligger på mysql.com, kommer inte riktigt ihåg..
usch vad jag tycker dåligt om MySQL, ingen bra licens, dåligt SQL stöd... inga sp, inga gerneratorer, autocommit är så fult, inga triggers, inga server events, fult locking på rad vid transaktion, ingen onlinebackup.. man kan nog hålla på hur länge som helst.... trist att man är tvingad att utveckla med skräpet.... den är iaf hyffsat snabb på selects... fast man kan ju åh andra sidan inte skriva några avancerade queries..
Eh något som har någon lösning på mitt lilla problem, jag blir så trött...