Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod i företaget?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-09 17:01

Det beror väl inte vad det står på kvittot utan vad prylen används till. Om den har nytta för företaget (fickminne-Shuffle, hårddisk iPod) så kan det ju inte vara fel. Du kan ju använda den till det.

Min revisor muttrade lite över att jag hade stora kostnader för datatillbehör (kontoplanen) men jag sa bara att som konsult inom grafiska branschen så måste jag hänga med.

Nån berättade för mig att som fotograf kunde man i princip dra av allt, bara att hävda att inköpet gällde en fotografering.

Enda risken att åka på något skulle ju vara vid en skatterevision och då ska man ju först ha gjort något som drar fram misstankar hos RSV, till exempel nolltaxera.

Janne

Missuppfattning

Ursprungligen av jannes:

Enda risken att åka på något skulle ju vara vid en skatterevision och då ska man ju först ha gjort något som drar fram misstankar hos RSV, till exempel nolltaxera.

Yupp, då var vi där igen... Det där är en vanlig missuppfattning. Jag har sett ett antal skatterevisioner som skett på slumpmässiga urvalsgrunder. Nåja, nöjer mig med att konstatera att det är en sak vad som är ok att dra av och en annan sak vilka konsekvenserna blir om man struntar i vad som är ok.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-03-10 23:57

Varför skulle man INTE få göra avdrag för iPod?
Får man göra avdrag för en stereo till jobbet? TV? Skulle tro det.
Och iPoden kan ju så mycket mer än att bara spela musik.
- portabelt minne för arbete hemifrån
- portabelt minne för demo hos kund
- backup (ja, jag vet att detta nämnts)
- ljudfiler kan ju vara jobbrelaterade
- kalender
- adressbok
- finns nog mycket mer

Fortfarande osäker? Fråga din revisor.

Bevaka tråden