Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Locka switchare med Exposékopia för PC

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 23:42

Hej,

detta handlar om en grej för dem som kommer att switcha, men ännu inte tagit steget (inkl mig själv).

Exposé tycker jag verkar en bra grej i OSX så för att prova mera har jag installerat http://www.entbloess.com/ för Windows. Den ger samma funktionalitet för knapparna F9, F10 och F11 som i OSX. Verkar vara en ren rip-off av Exposés funktion alltså!

Eval versionen tillåter bara 100 användningar, så när de är slut har jag troligen vant mig och måste väl switcha på studs...

Kanske hjälpsamma Macanvändare vill låta installera detta på väl valda vänners Windowsdatorer för att "så" för framtida switchers!?!

/Anders

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-27 00:37

Funkar detta i realtid, dvs uppdateras fönstren efter hand? Eller är det bara skärmdumpar?

Ursprungligen av PJW:

Funkar detta i realtid, dvs uppdateras fönstren efter hand? Eller är det bara skärmdumpar?

Jag trodde du hatade OSX? Eller har du fixat Exposé till classic?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-27 16:03
Ursprungligen av statemachine:

Jag trodde du hatade OSX? Eller har du fixat Exposé till classic?

OT: Jag förmodar att du hittat ett riktigt gammalt inlägg av mig (typ tråden om det fulaste gränssnittet eller så). Du är sent ute; jag har fått käka upp den pizzan många gånger om och är OS X-användare sedan två år (blir det väl?). Tog för övrigt bort den gamla tråden om fulaste gränssnittet nyss. Jag vill ju inte att fler ska få fel intryck av mig...

Senast redigerat 2005-02-27 17:15
Ursprungligen av PJW:

OT: Jag förmodar att du hittat ett riktigt gammalt inlägg av mig (typ tråden om det fulaste gränssnittet eller så). Du är sent ute; jag har fått käka upp den pizzan många gånger om och är OS X-användare sedan två år (blir det väl?). Tog för övrigt bort den gamla tråden om fulaste gränssnittet nyss. Jag vill ju inte att fler ska få fel intryck av mig...

haha, ok! jag såg inte datumet! sorry!

• Medlem
  • 2005-02-27 00:42

det fungerar inte i realtid, så det är bara på ytan det är ripoff SKABBIGT!

• Oregistrerad
  • 2005-02-27 09:58
Ursprungligen av P3t3r:

det fungerar inte i realtid, så det är bara på ytan det är ripoff SKABBIGT!

Hur menar du då? När jag provar den så rullar reklamen på 99mac..

Testat det på en Dell 3.6ghz nu. Det funkar faktiskt väldigt bra. Jag kan tänka mig att köpa det här programmet.

http://www.jpop.se/99mac_expose_pc.mpg ( 7 MB )

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-27 09:52

Hrmm..."slutar funka efter 100 gånger"... Det är väl typ max en dags användade av expose...

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-02-27 10:15

Funkar programmet med skärmhörn och drag-and-drop? Fungerar det inte med drag-and-drop är det ju i princip värdelöst.

Oj, trodde att Apple skulle patentera en sådan teknik?

akesson: Verkar funka med skärmhörn, drag-and-drop framgår inte.

Ursprungligen av Leftrustle:

Oj, trodde att Apple skulle patentera en sådan teknik?

Det har de gjort.

• Oregistrerad
  • 2005-02-27 10:53

Eftersom Win inte accelerar grafiken direkt (utan det är upp till programen) så är jag skeptisk till att det blir så mycket samma sak...

Drag and drop går inte, men däremot kan man hålla muspekaren över fönstret där man ska droppa i några sekunder så att det blir valt, och sedan droppa.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-02-27 13:59
Ursprungligen av Mats Björnström:

Drag and drop går inte, men däremot kan man hålla muspekaren över fönstret där man ska droppa i några sekunder så att det blir valt, och sedan droppa.

Ok, då förlorar man ju halva funktionaliteten med Exposé rakt av. För mig är det drag and drop som gör Exposé så otroligt användbart, skulle förmodligen bara bli irriterad av att använda ett liknande system utan den funktionaliteten. Men det är ju bra för Windows-användare att få något som fungerar lite grann som Exposé i alla fall...

• Oregistrerad
  • 2005-02-27 14:31
Ursprungligen av akesson:

Ok, då förlorar man ju halva funktionaliteten med Exposé rakt av. För mig är det drag and drop som gör Exposé så otroligt användbart, skulle förmodligen bara bli irriterad av att använda ett liknande system utan den funktionaliteten. Men det är ju bra för Windows-användare att få något som fungerar lite grann som Exposé i alla fall...

Hur menar du då? Att du släpper något på det utzoomade fönstret? Det funkar inte, om du däremot påbörjar dragningen, trycker Windows + W/F9, ställer pekaren på fönstret du vill dra till, trycker Windows + W/F9 och sedan släpper musknappen fungerar det.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-02-27 15:18
Ursprungligen av svinto_deluxe:

Hur menar du då? Att du släpper något på det utzoomade fönstret? Det funkar inte, om du däremot påbörjar dragningen, trycker Windows + W/F9, ställer pekaren på fönstret du vill dra till, trycker Windows + W/F9 och sedan släpper musknappen fungerar det.

Nej, jag menar att man drar en fil till ett skärmhörn och på så sätt aktiverar Exposé, plockar fram ett fönster eller skrivbordet och släpper filen.

• Oregistrerad
  • 2005-02-27 17:28
Ursprungligen av akesson:

Nej, jag menar att man drar en fil till ett skärmhörn och på så sätt aktiverar Exposé, plockar fram ett fönster eller skrivbordet och släpper filen.

Funkar, men om du drar till samma hörn som startmenyn så vecklas den ut, så du får isf flytta startmenyn eller byta hörn i Entbloess, sen måste det mottagande fönstret aktiveras innan du släpper också, som jag skrev innan.

Förutom att drag and drop och att det inte går att ändra storleken på fönstrena som ligger på skrivbordet så fungerar programmet kanon, har beställt två licenser...:)

jag gillar att fönstret som man lägger musen över blir lite större. snyggare än osx mörktoning.

Skiten är fruktansvärt hackig, och MSN Messenger sätter statusen till Away... Ett helvete för mina Adium X-användande vänner med andra ord.

/static säger:
vad fan håller du på med?

1
Bevaka tråden