Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min G5 2x2,5GHz för långsam för att spela upp XviD

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-03-15 22:21
Ursprungligen av Stephan H:

Jag har ingen PC, men har testat på en.

Egentligen är det ingen idé att diskutera så mycket mer om detta, eftersom jag tvivlar på att någon kommer hitta någon lösning. Jag har redan konstaterat att problemet förmodligen löser sig när Mac OS X 10.4 kommer. Antar att Apple har skrivit om grafikhanteringen för 10.4 eftersom det med exakt samma programvaror såg bra ut på min mac när jag testkörde en utvecklarversion av 10.4.

OK missade att du inte hade en PC, men eftersom jag får det att funka så borde det ju inte vara omöjligt... synd att jag inte vet *varför* jag får det att funka.

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-15 22:53
Ursprungligen av Svante S:

Första filen inget problem
Andra filen hackar lite vid panoreringen över bergen
tredje filen hackar ordentligt

Samma för mig. G5 2*2GHz 512MB, ATI 128Mb grafikkort

• Medlem
  • 2005-03-15 23:49

Samma här. Dual 1GHz, 1GB, 64mb geforce.

• Oregistrerad
  • 2005-04-19 23:53

Det visade sig att det verkar vara vid just min uppsättning av upplösningar som det uppstår problemet med laggning. Jag tror drivrutinerna eller något i anslutning till dessa är dåliga. Jag fortsätter diskussionen i en ny tråd då jag tror att diskussionen kommer få en lite annan inriktning.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=73884

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-20 00:18

På min iMac G4 800Mhz funkar alla tre filerna utmärkt i VLC, bara nån enstaka framedrop i den tredje filen.

Men i Quicktime är det sämre.

Bevaka tråden