Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macworld eller Macvärld?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 18:37

[FONT="Verdana"]Sitter och funderar på att börja prenumerera på Macworld, antingen den på engelska eller svenska upplagan. Frågan är vilken som är bäst?
Har bara läst ett nummer av MacWorld på engelska och gillade den. Ser det inte som ett problem att ha den engelska förutom att det tar 10-12 veckor innan jag får mitt första nummer.
Kollade upp prisskillnaden. Kul att det kostar 750 kr för den engelska utgåvan för 24 nummer (inkl shipping), samtidigt som det kostar 1000 kr för den svenska . Skillnaden är är 250 kr. Sverige ÄR dyrt, förstår att det är mer kostsamt men fasen, aja.
Det kommer troligtvis bli den engelska utgåvan, men innan jag bestämmer mig vill jag höra vad ni som redan prenumerar på någon utav de båda har att säga.

Med Den Vänligaste Häslning Till Er Alla![/FONT][B][B]

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-03-16 18:57

Om du är student så är har du halva priset på IDG:s tidningar. Bara att skicka in en kopia av studentkortet/terminsavgift.

Jag gillar fö inte alla de engelska Mac World, var iofs nått år sedan jag läste ett nummer senast men det var för mkt reklam då.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-16 19:13

finns det sen också inte en amerikansk MacWorld? (ännu mer att överväga? - hjälp!)

Jag misstänker, lite grann, att de olika tidningarna delar texter. Ofta ser man översatt material i svenska MW.

Det var iofs något år sedan jag kikade på vare sig engelska eller amerikanska MW, men jag tycks komma ihåg att det fanns fler tips i den svenska versionen. (Och recensionerna i USA versionen tycks bara bli kortare med åren...

(Dock kan jag tillägga att tidningarna inte har så mycket 'nuhetsvärde' efter intåget som detta forum eller macnn.com , etc… det är snarare recensionerna som ger dem värde i mitt tycke.)
jo, jag skulle själv ha svårt att välja.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-16 19:18

Du får ju ett par MacAlly Hörlurar om du tar den svenska
Jag skulle välja Macvärld då även om den kostar en tia mer per nr ju inte blir billigare om fler väljer en utländsk utgåva + att Leijon och grabbarna har ryckt upp tidningen till en bra nivå.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 21:59

Jag skulle utan tvekan välja antingen den engelska eller amerikanska upplagan. Visst, som någon nämnde, den engelska är ganska välfylld med reklam, å andra sidan är den ganska tjock, så jag skulle inte tro att det i slutändan skiljer så mkt i mängden redaktionellt material mellan de 3 olika upplagorna, har prenumererat på alla tre varianterna. Om du har svårt att välja, gå efter plånboken.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-31 14:45
Ursprungligen av rusk:

Om du är student så är har du halva priset på IDG:s tidningar. Bara att skicka in en kopia av studentkortet/terminsavgift.

Hej!

Var har du fått reda på detta? Någon URL?

MVH

Johnnie

P.S. Vilken av Macallys musar är det som ingår i 1-årsprenumerationen? Någon som vet? D.S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-16 23:22

För två år sedan hade jag utan att blinka sagt "Välj amerikanska MacWorld". Men inte nu längre! Lilla svenska MacWorld har blivit otroligt mycket bättre sedan dess. Det är lätt svenska IDGs bästa tidning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-19 11:37

Jag tänker inte lägga mig i diskussionen alltför mycket, då jag inte vill vara någon sorts säljare. Det är bättre att du får bilda dig en egen uppfattning. Men jag vill bara poängtera att vi inte översätter särskilt mycket från amerikanska Macworld. Det kan röra sig om högst någon grej per nummer, i regel ett test av en produkt som vi här i Sverige har svårt att få tag på. Brittiska Macworld tar (av förklarliga smidighetsskäl) ganska mycket material från amerikanska MW, och vår australiska utgåva lever så vitt jag vet närmast enbart på amerikanskt innehåll.

Andreas Leijon
Chefredaktör MacVärld

Det framgår om man tittar på MWs hemsida.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-31 20:26
Ursprungligen av Nurell:

Det framgår om man tittar på MWs hemsida.

Vilket framgår? Att studenter får halva priset eller vilken mus som ingår? Jag hittar varken eller. (Vad gäller musen ville jag veta om det är en bluetooth-mus.)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-31 21:15
Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Det där med halva priset tror jag man fixar hos CSN-kortet eller något sånt.

Hej!

Japp, hittade det på csn-kortet.com. Helt suveränt!

//Johnnie

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-03-31 21:36
Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Gissa om jag blev glad när jag fick mitt CSN-kort två veckor efter att jag började prenumerera. Det borde tydligare framgå att man kan få för halva priset.

Jo, definitivt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-31 15:16

Jag har nyligen sagt upp min prenumeration på svenska MW efter att ha varit prenumerant sen 1991. Tycker att det blev alldeles för mycket fokus på ljud, foto och videoproduktion. Jag är inte intresserad av dessa branscher så det blev inte så mycket kvar för mig att läsa. Intervjuer med Py Bäckman osv kändes inte heller så hett. Tidningen känns också överdesignad, mer fokus på att den ska se bra ut än ha ett vettigt innehåll. Nu har de ju iofs bytt chefredaktör till Andreas Leijon som verkar ambitiös och genuint macintresserad så vi får väl se vad som händer i framtiden.

För övrigt saknar jag tiden med Nicklas Mattson/Martin Lindhe Då såg man fram emot varje nummer.

Ursprungligen av rhesus:

Jag har nyligen sagt upp min prenumeration på svenska MW efter att ha varit prenumerant sen 1991. Tycker att det blev alldeles för mycket fokus på ljud, foto och videoproduktion. Jag är inte intresserad av dessa branscher så det blev inte så mycket kvar för mig att läsa.

Personliga intressen och yrkesmässig inriktning är ju olika för alla. Nu har Apple satsat på ljud och bild, det är heta teman som intresserar många, så jag tycker MacWorld gjort helt rätt. - men uppenbarligen inte för just dig.

1
Bevaka tråden