Jag tycker Adium X är ett riktigt trevligt program, tycker om möjligheten att kunna se tio rader history när man öppnar ett nytt konversationsfönster, och möjligheten att kunna ändra utseende på både fönster och lista är också riktigt trevligt.
En sak gör mig dock väldigt skeptisk till programmet: När jag skickar en fil till folk med riktiga MSN (det är enbart som MSN-klient jag kör Adium), går det otroligt segt. Ibland nästan så att det skulle gå lika fort med 56K (jag har 8 mbit och de jag skickar till minst 2). Detta problem finns både när det gäller Adium<->Adium och när jag skickar till folk med det "riktiga" MSN. Ska jag vara ärlig tror jag aldrig jag upplevt godkänd överföringshastighet.
Nu undrar jag vad detta beror på? Prioriterar MSN: s servrar den vanliga MSN-klienten? Är det ett mac+PC-problem? Vore jätteskönt om nån har en lösning på problemet, för jag vill inte sjunka så lågt att använda MSN 4 for mac eller vilken version Microsoft nu kommit till
En annan sak som jag stör mig på är att man varken kan se hur långt en fil man skickar eller tar emot har kommit, i procent eller med hjälp av en stapel... Någon som vet om det finns ett tillägg för det?
Kör version 0.77.
Tack på förhand