Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Heja Apple!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken härlig Keynote. Jag är inte det minsta besviken. Vårt favoritföretag har åter visat vilka som leder ... kanske inte MHZ-kriget, utan visonsmässigt.

Klapp, klapp (applåder)

Visioner ja. Mötta förväntningar, nja...

Man kan inte skrika sig hes över hur bra man är när man inte har tillräckligt med kött på benen.

iPhoto och iMacen var för lite för den "reklamkampanj" som Apple har fört den senaste veckan. Såhär i efterhand tycker jag den var onödig.

Missförstå mig rätt. De är båda toppeninnovativa produkter men med ett sådant skådespel innan MWSF måste man faktiskt erbjuda lite mer...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-07 21:12

Varför nämner ingen den nya iBooken då? Hallå?

Fast vart tog iWalk vägen? Vågade dom inte släppa den? PowerMacarna? Nejfan, jag sitter fortfarande och väntar på smällen... Jag vill se en 1.4 GHz G4a! iMacen är förhelvete lika snabb som den fetaste G4an nu ju! Jag vill se en iWalk! Jag vill se samarbete med det där Sky företaget och globalt airport! Inget jädra iPhoto... Detta var ju inget speciellt! En hyffsat snabb iMac var allt man fick! Jag är iof glad att vi ens fick det... skulle inte förvånat min en gnutta om han dragit in iMacen också och bara lanserat iBooken och iPhoto bara för att han vart avslöjad! Kanske var därför han inte släppte iWalken. Jag menar, dom filmerna KAN inte vara falska ju!

Men hallå!!!

Priset!!!

25000 för en iMac, vafan???

19000 för den minsta, vilken hemanvändare har råd med det???????

19.000 är lite häftigt för en konsumentdator, jag håller med. Då är det roligare här då den kostar $1299.

Zaphod, har du inte fattat att iWalk var en ren och skär bluff från början till slut?? Eller du är ironisk va? Svårt att veta med dig...

Men jag håller med om att det är sorgligt detta med powermacarna. Ingen ny design, inga nya hastigheter. Är det Motorola som spökar ännu en gång? För Apple kan ju knappast vilja nåt annat än komma över gigahertzgränsen...

Och det är lite saftigt faktiskt med 18.495 kr för den billigaste iMacen (även om man får väldigt mycket dator för pengarna!). Är det verkligen så mycket dyrare det blir med moms och dollar omräknat? Eller har svenska Applestore en väldigt god marginal?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-07 22:30
Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Men hallå!!!

Priset!!!

25000 för en iMac, vafan???

19000 för den minsta, vilken hemanvändare har råd med det???????

Det blir nog en prisjustering då antalet orders inte blir vad man trott. Själv köper jag värstingmodellen nu med personalköp så...

/N

Citat:

19.000 är lite häftigt för en konsumentdator, jag håller med. Då är det roligare här då den kostar $1299.

Jon vad har ni för sales tax på dessa priser?
Det är ju sån stor skillnad att det skulle löna sig med en week end resa till NYC.
T-son

Vissa ÅF som t ex återfinns i Delaware eller staden Oregon har inte ens sales tax. Annars har väl NY dryga 8% (om jag inte är helt fel ute).

Billigt trots dyr dollar!

Men snälla Zaphod...
1. iWalk är en grov bluff. Dom filmerna är falska ända ut i fingerspetsarna
2. Är inte iPhoto märkvärdigt? Hitta ett enda program som klarar av hälften, på ett smidigt sätt, så blir jag förvånad.
iPhoto var ett STORT dragplåster. Har aldrig sett bättre gratisprogram...någonsin.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-08 16:27

iWalk filmerna sitter inbrända i ryggmärgen på mig och tanken om dom kommer leva kvar för evigt...
iPhoto, ärligt talat har jag inte testat det fast från vad jag har läst om det så kan det exakt samma saker som ett annat gratisprogram kan...

Vakna lite nu folk, dom hypade upp mässan till... jag vet inte om någon gjort så tidigare! "Beyond the rumor sites. Way beyond" Jag menar, borde man inte fått se en iWalk och en 1.4 GHz G4a ÅTMINSTÅNDE om dom skriver så!? Eftersom att det var vad alla ryktessidor skrev om så borde något fetare än en iMac som folk snackat om sedan den första kom ut 98... Lamt Apple, jävligt lamt

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-08 16:31

Summary
• 867MHz PowerPC G4
• 128MB SDRAM - 1 DIMM
• 40GB Ultra ATA drive
• Apple Studio Display (15" flat panel)
• Apple SuperDrive
• NVIDIA GeForce2 MX - 32MB SDRAM
• 56K internal modem
• Apple Pro Keyboard - U.S. English
• Mac OS - U.S. English
• Gigabit Ethernet
• Two USB ports
• Two FireWire ports
• Apple Pro Mouse

Subtotal $2,998.00

Det där är dåligt... Redigt dåligt. Det priset ger en dator Lite snabbare än iMacen

$1,799.00
800MHz PowerPC G4
256K L2 cache @ 800 MHz
256MB SDRAM
60GB Ultra ATA drive
10/100BASE-T Ethernet
56K internal modem
AirPort ready
Apple Pro Speakers

Ser ni ett mönster? PowerMacen har tillochmed 20 gb mindre hd och inga högtalare då! Fast den kostar 1200$ mer. Visst kan man koppla in en fetare skärm och stoppa i ett fetare graffe kort, men vilken gamer som i normala fall köpt minsting G4an för ett (fortfarande) mycket högre pris än iMacen i dagens läge?

Zaphod jämförelsen du gör pekar mer än något annat på att det kommer nya PowerMacar ganska snart. Får hoppas att de kommer senast i Mars.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-08 18:30

jo jag vet. jag brukar vara lite luddig i vad jag menar eftersom att jag tänker igenom allt samtidigt som jag skriver typ

Fast det är fortfarande dåligt att dom inte släppte g4or samtidigt som imacen...

1
Bevaka tråden