Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webradio från SR i iTunes

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man in SR:s webradio i iTunes, testade med att öppna ström med en webadress till ett radioprogram, men inget händer. När jag tryckte på play så startade en radiostation i mitt bibliotek i stället för P1?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 13:26
Ursprungligen av bruksarn:

Hur får man in SR:s webradio i iTunes, testade med att öppna ström med en webadress till ett radioprogram, men inget händer. När jag tryckte på play så startade en radiostation i mitt bibliotek i stället för P1?

SR använder väl inte mp3 streaming á la shoutcast? - Du måste nog snällt använda Real eller Windows Media för att få streaming?

Läste någon stans att Sr ska börja lägga ut sändningar så man kan lyssna på dom i mp3-format. Hela artikeln handlade om "podcasting". Detta måste ju betyda att vi snart har sr i itunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 18:16
Ursprungligen av martenbjork:

Läste någon stans att Sr ska börja lägga ut sändningar så man kan lyssna på dom i mp3-format. Hela artikeln handlade om "podcasting". Detta måste ju betyda att vi snart har sr i itunes?

Ja, så borde det bli.

mp3 streaming, podcast. Grekiska för mig, men tack i alla fall.

  • Medlem
  • 2005-04-02 13:10
Ursprungligen av bruksarn:

mp3 streaming, podcast. Grekiska för mig, men tack i alla fall.

SR sänder inte i rätt format för att iTunes ska kunna "lyssna".

Ursprungligen av bruksarn:

mp3 streaming, podcast. Grekiska för mig, men tack i alla fall.

Verkligen grekiska för mig med, men jag tror iaf att snart ska det vara iTunes-kompatibelt.

Nu finns det, SR podcast! Bara tre radioprogram, men iaf!

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2146&Artikel=614078

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Nu finns det, SR podcast! Bara tre radioprogram, men iaf!

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2146&Artikel=614078

Hur lyssnar man på detta i iTunes?

  • Medlem
  • 2005-05-13 20:30
Ursprungligen av Jani Uutela:

Hur lyssnar man på detta i iTunes?

Man behöver inget extra program iaf - klicka på länken, välj "spara som" och en mp3-fil kommer hem som kan spelas i iTunes... Suveränt! SR borde gjort detta för länge sedan!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-14 00:37
Ursprungligen av Jani Uutela:

Hur lyssnar man på detta i iTunes?

Använd Pod2Go annars, grymt smidigt program som automatiskt för över nya podcasts. Kan även föra över vädret för de kommande dagarna, nyheter, göra automatiska backups av de filer du vill och hämta låttexter som du kan visa i iPoden och sjunga med till..

http://www.kainjow.com/pod2go/

Ok, men eftersom jag inte äger en iPod så verkar det inget för mig

Ursprungligen av gurne:

Använd Pod2Go annars, grymt smidigt program som automatiskt för över nya podcasts. Kan även föra över vädret för de kommande dagarna, nyheter, göra automatiska backups av de filer du vill och hämta låttexter som du kan visa i iPoden och sjunga med till..

http://www.kainjow.com/pod2go/

  • Oregistrerad
  • 2005-05-14 00:53

Men varför inte slå på radion, den brukar klara av SR

Ursprungligen av Panaga:

Men varför inte slå på radion, den brukar klara av SR

Tro det eller ej, men jag har ingen radio hemma

Kan förövrigt meddela att jag inte kan lyssna på det där klippet med NÅGOT program utan att trådlösa lägger ner. Den hinner bara starta nerladdningen så händer det. Vad kan det bero på? Min trådlösa router? (Netgear wgt624)

Ladda ner ex ipodder, se längre ner på den SR-länken.

Det var efterlängtat. Som rabiat radiolyssnare är det en skymf att behöva använda Realplayer. Hoppas de bygger ut ganska snart. Läste att de inte löst avtal med STIM än dock. Det här är framtiden helt klart. En slags försmak på vad digitalradion har att erbjuda.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-13 19:52

Hehe.. Jag kör min egen variant. Kan inte lyssna på Hej Domstol när det sänds, men när jag kommer hem så rippar jag .ram-filerna från sändningen till MP3 via ett jäkla smart program som jag tyvärr inte kommer på namnet på nu. AudioHijack eller något i den stilen (Powerbooken är på lagning, därför kan jag inte leta upp det nu).

Det fungerar som så att det "Hijackar" realplayer, och sedan spelar in det som realplayer sänder. Vid slutet av inspelningen öppnar det sedan iTunes och konverterar det till MP3. Fett bra

  • Medlem
  • 2005-05-13 20:42

Vilket program är bäst då? Måste datorn vara på när programmet "sänds" eller kan man ta hem det när som helst?

  • Medlem
  • 2005-05-13 20:47
Ursprungligen av Baron:

Vilket program är bäst då? Måste datorn vara på när programmet "sänds" eller kan man ta hem det när som helst?

Det går att ta hem när som helst, och som jag skrev ovan verkar ju inget övrigt program än safari (och iTunes el. Quicktime player) behövas - men programmet som kom hem var ett gammalt??!?

  • Medlem
  • 2005-05-13 21:09

tar man hem salva står det i filinfo i Finder att det är 54 minuter. Men i iTunes är det bara 18. Hur kommer det sig?

Ursprungligen av Baron:

tar man hem salva står det i filinfo i Finder att det är 54 minuter. Men i iTunes är det bara 18. Hur kommer det sig?

Jag gissar på att det är för att dom tagit bort musiken efter som den upphovsrättsliga detaljen inte löst sig när det kommer till musiken.

Nån annan som upplevt strul med programmet iPodder dom länkar till? Så fort jag ska hämta hem P3-programmet så kopplar MSN(adium) ner, kort därefter dör trådlösa nätverket, min iBook hittar inte min trådlösa router. Väldigt skumt må jag säga. Inte upplevt med nåt annat program.

Ursprungligen av Jani Uutela:

Nån annan som upplevt strul med programmet iPodder dom länkar till? Så fort jag ska hämta hem P3-programmet så kopplar MSN(adium) ner, kort därefter dör trådlösa nätverket, min iBook hittar inte min trådlösa router. Väldigt skumt må jag säga. Inte upplevt med nåt annat program.

Funkar fint här...

  • Medlem
  • 2005-05-14 23:49

Det gissade jag också, men varför står det olika? Musiken kommer de nog aldrig att lägga ut, om det inte är musik de äger själva.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-15 09:47

Jodå musik kommer dom nog lägga ut så fort STIM har fattat sitt beslut om hur mycket dom ska ta betalt.

  • Medlem
  • 2005-05-15 12:43

Varför tror du det?

problem med avsnitt 2 av salva genom iPodder på min mac os x 10.3.9 . ....får hem en 4kb fil bara

NU funkar det helt plötsligt, jag som försökt hela dagen

1
Bevaka tråden