Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är Apple DVD skivor så dyra?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-02 12:17

Hej! Undrar en sak, varför skilljer sig apple dvd-r skivor så pass mycket i pris än andra dvd-r skivo?
5-pack från apple kostar 225kr... känns som lite förmycket, för de pengar kan man ju köpa 25pack av något annat märke. Men varför är de så?

  • Medlem
  • 2005-04-02 14:51

Ja du... varför kostar ett par pradaskor mycket mer än de på Din Sko? De kanske har lite jämnare kvalitet, och så tar de ut vad de kan. Apples huvudnäring är ju inte DVD-skivor, så de köper väl upp skivor och brandar... Köp de billigare skivorna, och tänk inte så mycket mer på det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-02 16:03

kanske har apple inte hängt med prisutvecklingen.

men, man får inte glömma att det var inte länge sedan att apple's dvd skivor var bland de billigaste på marknaden.

Om man ska komma undan billigt så ska man handla härLänk
Jag har gjort det och det funkade perfekt.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 11:04
Ursprungligen av Nurell:

Om man ska komma undan billigt så ska man handla härLänk
Jag har gjort det och det funkade perfekt.

De har Prico 4x som jag använt tidigare i massor. Efterom de kostade 4.75 styck till kvarteret har de fått en ny kund. Jag betalade tidigare 10:-/ styck hos den lokala datorhandlaren.

Båda priserna inklusive moms.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-05-26 19:47

Priset på en vara är aldrig avhängigt till innehåll och/eller kvalitet.
En vara kostar så mycket som kunden är beredd att betala.

Med andra ord – så länge Apple lyckas sälja sina skivor för höga priser, kommer priset att vara just högt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-26 20:22

Om inte Apple höjer priset kommer det att bli billigt med den nya kassettskatten.

1
Bevaka tråden