Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rundade hörn på textruta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-04 13:55

Jag kan inte välja att ha olika avstånd för indrag runtom en textruta om jag har rundade hörn på densamma. Med vanliga hörn går det hur bra som helst. Kan man lösa problemet eller gäller det att skapa två rutor, en med text och en med ram?

Tacksam för svar
Peter

Jag antar att frågan avser InDesign. I så fall kan du troligen ange ett generellt indrag för ramen och därefter jobba med höger och/eller vänster indrag för de stycken som ligger i ramen

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-04 15:11

Klantigt av mig att inte skriva att det gäller indesign.
Vad gäller ditt tips så funkar det så länge man vill ha mindre indrag i över- och nederkant än på sidorna. Jag vill gärna att det ska vara tvärtom.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-04 15:50
Ursprungligen av Peth:

Klantigt av mig att inte skriva att det gäller indesign.
Vad gäller ditt tips så funkar det så länge man vill ha mindre indrag i över- och nederkant än på sidorna. Jag vill gärna att det ska vara tvärtom.

Kan du inte ange negativa värden? Eller det kanske bara är första raden det fungerar för...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-04 16:25

Jag vill bara på ett riktigt snabbt och smidigt sätt kunna lägga en ram med rundade hörn runt textrutan och sedan för varje sida bestämma hur långt ifrån texten ramen ska vara.

Det kan ju hända att jag gör helt fel som jag gjort hittills.

2 olika tips för workarounds:

1) Gör en ram med rundade hörn, och lägg till en tabell med endast en cell, i cellen kan du sedan bestämma indrag från olika sidor

2) gör två ramar och gruppera dem

1
Bevaka tråden