Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömspararfunktionen i 10.2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppgradering till 10.2 får jag inte funktionen "sätt hårdisken i vila" att fungera, Datorn och bildskärm i vila funkar. Någon som har en lösning på problemet ?
Hoppas slippa surret.

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 12:59

vad är det för hårdvara vi pratar om? Jag tycker 10.2 nästan är för bra på att sätta maskinen i vila...

iMacDV SE 400 är det. Den står på nära dygnets alla 24 timmar. Kan vara skönt att låta hårddisken vila ibland.

Strömsparning ja. Om jag sätter min TiBook i vila under natten om den står på batteridrift så är batteriet tomt på morgonen. Ganska nytt batteri är det också. Under 9an blev det inte så.
Förresten, är det någon mer som tycker att dessa sidor beter sig underligt med Explorer och Jaguar?
Jag får upp ett tomt fält ofta och måste göra ett svep med markören för att grejorna ska komma fram...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nurell:
Strömsparning ja. Om jag sätter min TiBook i vila under natten om den står på batteridrift så är batteriet tomt på morgonen. Ganska nytt batteri är det också. Under 9an blev det inte så.
Förresten, är det någon mer som tycker att dessa sidor beter sig underligt med Explorer och Jaguar?
Jag får upp ett tomt fält ofta och måste göra ett svep med markören för att grejorna ska komma fram...

Explorer för Mac funkar inte som det ska. OS X/Jaguar tar mer batteri tid än OS 9, oavsett om den står i vila skulle jag tro, testa detta genom att köra föst OS 9 och se hur många timmar du kan köra det, sen testar du samma sak i OS X, och du kommer att märka att det blir en skillnad mellan OS 9 och OS X/Jaguar

Joo, det glömde jag när jag pratade om strömspararen.
Explorer uppträder helt klart underligt i Jaguar !
Svarta fält och skrollningen fungerar lite som den vill ibland. Kanske lite segare också.

1
Bevaka tråden