Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i Mac OS X 10.4

Tråden skapades och har fått 364 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 14:54

Lite tidigt att starta en sådan här tråd men iallafall. Alltså, buggar i Mac OS X 10.4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 08:16

Tänk på att alla buggar ni hittar i den köpta versionen av Tiger passar även bäst på http://bugreport.apple.com/ där dom kommer göra mest nytta.
Naturligtvis är det bra att prata här också och se om det är lokalt hos er eller om det är fler som har samma problem...

/glemme

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-18 09:14

Hoppas/antar dom har fixat buggen med bildspelet när jobs skulle demonstrera det. Tyckte nästan synd om honom

  • Medlem
  • 2005-04-18 13:25

Tyck inte synd om honom

Ursprungligen av xtimmyx:

Hoppas/antar dom har fixat buggen med bildspelet när jobs skulle demonstrera det. Tyckte nästan synd om honom

De hade ju backupsystem. Det hela sköttes ljusår snyggare än när Microsoft skulle demonstrera Media Center på Cebit (en prylmässa var det iaf). Conan O'Brien var för övrigt en väldigt bra och rolig värd som satte åt Bill Gates ibland. Iaf där buggade det som satan. Två Xboxspel kraschade, Media Center fick inte kontakt med internet, den speciella kontrollen till Media Center fick inte kontakt trots upprepade försök flera ggr under kvällen (!).

Så snälla tyck inte synd om Steve Jobs. Han äger, det gör inte en stackare som Bill Gates. Tyck synd om honom.

bugreportern hos Apple går varm hos mig..

Ursprungligen av acke:

Lite tidigt att starta en sådan här tråd men iallafall. Alltså, buggar i Mac OS X 10.4.

Ja jag tycker det är för tidigt och skulle helst se att tråden raderas, eller stängs tills vidare. Annars kommer det börja hagla uppgifter som bygger på utvecklarversioner och/eller piratkopierade versioner som snurrar på nätet. Och alla dessa onödiga "jag har hört"-inlägg... Det kommer bidra till förvirring, inte till kunskap.

Välkommen tillbaka med tråden 29:e april.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 12:50
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Välkommen tillbaka med tråden 29:e april.

Jäpp, låsning!

Vi får se helt enkelt.
Börjar tråden "spåra ur" och det blir en massa beta snack får vi ta det därifrån som det är nu funkar det bra. Bra även att visa att det kommer finns en plats att diskutera detta på istället för femtielva trådar den 29e.

Jepp, instämmer i Pärs och Pers åsikt om låsning av tråden - återkom med den efter den 29 april.

Jag lovar er en låsning om denna tråd skulle spåra ur. Tills dess får den vara öppen.
'nuf said.

För övrig hänsvisar jag frågor kring moderering till feedback forumet.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 13:37
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag lovar er en låsning om denna tråd skulle spåra ur. Tills dess får den vara öppen.
'nuf said.

Bara att om den inte spårar ut (någon skriver om någon bugg i Tiger) så bryts det mot NDA.
Om den spårar ur (man skriver om massa annat) så är det helt okey map. NDA.

Blir en lite bizzarr situation

Jag vet en bugg, en som jag tycker är allvarlig, den buggen bör jag inte skriva om här - bättre att rapportera till apples bugreporter. -jag gör det nu...

Jag återkommer med denna när Tiger är släppt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-22 09:41

Det finns en Dashboard som gör att macen blir en tidsmaskin och man hoppar en vecka tillbaka i tiden. Och nu kan jag inte komma tillbaka till den 29:e!
Hur skall jag göra?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-04-22 09:45

Eller så kan vi gå längre.
Vilket datum släpps 10.4.1? Vad tror ni? Jag gissar innan midsommar.

inom 2v släpps antigen en patch eller så blir det 4.1 som släpps.
Vad jag har hört så är det ännu mer buggar än som kommit upp här på 99mac.
Vi har bara sätt toppen av ett isberg.

Fick mitt ex. för en timme sen, nu installerat. uppenbara buggar efter 5 minuter (valde Arkivera och installera):

X11 funkar inte. Alls.

Mail tappade bort allla brev och låste sig. Var tvungen att slänga hela Mail-katalogen i Library, sen starta igen, skriva in kontona igen (reglerna försvann) sen amnuellt importera från backupen. Så ta backup innan installation gott folk!

Airporten hittar inte nätverket automatiskt efter vila.

Ursprungligen av Leftrustle:

Fick mitt ex. för en timme sen, nu installerat. uppenbara buggar efter 5 minuter (valde Arkivera och installera):

X11 funkar inte. Alls.

Mail tappade bort allla brev och låste sig. Var tvungen att slänga hela Mail-katalogen i Library, sen starta igen, skriva in kontona igen (reglerna försvann) sen amnuellt importera från backupen. Så ta backup innan installation gott folk!

Airporten hittar inte nätverket automatiskt efter vila.

KONSTIGT!? jag har inte haft nått som helst problem!? allt flyter på!!

/Stoffen

Som alltid är min rekommendation att vid stora system uppgraderingar att gör en s.k. clean install.

Jag vet att det är en massa jobb med det men man vinner på det i slutändan.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 11:06
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Som alltid är min rekommendation att vid stora system uppgraderingar att gör en s.k. clean install.

Jag vet att det är en massa jobb med det men man vinner på det i slutändan.

Räknas "Arkivera och installera" eller vad det nu kommer att heta i Tiger, som Clean Install?

Ursprungligen av boma:

Räknas "Arkivera och installera" eller vad det nu kommer att heta i Tiger, som Clean Install?

Ja, det gör det om man kryssar ur att behålla användar- och nätverksinställningar.
Viktigt att hårddisken också är i bra skick. Gör backup och kör Disk Warrior innan om du har det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-29 09:35

här funkar allt bra förutom att jag inte kan göra nya grupper i adress boken,
händer inget när jag klickar på +. hade lite problem med mail ibörjan, men den importerade allt första gången efter att ha slängt ut lite prefs filer.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Som alltid är min rekommendation att vid stora system uppgraderingar att gör en s.k. clean install.

Jag vet att det är en massa jobb med det men man vinner på det i slutändan.

Önskar att jag kunde göra det, men hade inte någon extern HD för större backuper. Och arkivera/installera tror jag inte förvärrade, gör samma sak med Mailen som jag annars gjort manuellt; kopierar gamla hemmamappen.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-28 11:10

Testa högerklicka på nått objekt i docken, sen klicka utanför för att få bort menyn
Den fortsätter vara förstorad ända tills man för musen över igen,

Är det så för nån annan?

Kräver förstås att ni har förstoring på.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 18:44
Ursprungligen av bogg:

Testa högerklicka på nått objekt i docken, sen klicka utanför för att få bort menyn
Den fortsätter vara förstorad ända tills man för musen över igen,

Är det så för nån annan?

Kräver förstås att ni har förstoring på.

SÅ här är det även i Panther och Jaguar, antar att det är så som Apple "vill" att det skall vara.

  • Medlem
  • Habo
  • 2005-04-28 20:42

Har gjort en uppdateringsinstallation på min Powerbook 17" 1,5 gHz. Allt funkar kanon. Dessutom en snabb installation tog ca. 25 min.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-28 21:03
Ursprungligen av Anders Båth:

SÅ här är det även i Panther och Jaguar, antar att det är så som Apple "vill" att det skall vara.

Ah, märkte aldrig av det på panther

Ursprungligen av bogg:

Testa högerklicka på nått objekt i docken, sen klicka utanför för att få bort menyn
Den fortsätter vara förstorad ända tills man för musen över igen,

Är det så för nån annan?

Kräver förstås att ni har förstoring på.

Blir så för mig i Tiger, ja. Det blir INTE så i Panther. Alltså en miss i Tiger.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-01 17:02
Ursprungligen av blogg:

Testa högerklicka på nått objekt i docken, sen klicka utanför för att få bort menyn
Den fortsätter vara förstorad ända tills man för musen över igen,

Är det så för nån annan?

Kräver förstås att ni har förstoring på.

Varför i hela Norge skulle man vilja ha förstoring på?

Samma här.

Installerade om X11 och nu funkar det, Matlab 7.0.4 SP2 också.

Bevaka tråden