Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switcher Safari till Firefox

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag installerat Firefox på datorn då jag förstått av alla diskussioner här att det är en flitigt använd browser.
Den känns klart snabbare än Safari men scrollen är ryckig.

Vad är övriga fördelar??

• Medlem
  • Tyresö
  • 2005-04-22 20:56

Velar fram och tillbaks mellan Firefox och Safari. Just nu är jag i en Safari-mode. Nyaste Safari (1.3) i 10.3.9 är i mitt tycke klart snabbare än Firefox. Det som jag ibland saknar i Safari är alla extensions som finns för Firefox. Dock tycker jag mig hitta det jag behöver på pimpmysafari.com.

Jag upplever det precis tvärt om, Firefox är klart snabbare än Safari. Kör också 1.3 och 10.3.9 på en PB 1GHz.

Just nu kör jag Firefox på en Compaq PIII huga huga

Testat min Tweaking guide som ligger klistrad i internet forumet?
Då blir det åka av kan jag säga.

Grattis till ett bra av webbrowser.

Men vilken browser är mest lik IE på en pc? Tänker då mest på vilken som visar sidorna på samma sätt bäst. Viktigt när man gör hemsidor

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-23 08:35

Örjan, prova att ändra Firefox / Preferences / Advanced / Browser / Use mooth scrolling och se om det gör nån skillnad.

Tyvärr ingen skillnad. Över huvud taget känns scrollningen lite skakig i Firefox

Firefox är mest likt IE på PC/Mac.
Safari baseras på en KDE webbrowser, dvs från K Kesktop, en linux skrivbordsmiljö. Vad jag vet så är Firefox att föredra ifall du vill komma åt "PC" standard hemsidor, Firefox följer alla webbstandarder som finns. SÅ att utvecklad hemsidor för Firefox/safari är mycket bättre än för IE.

Okej! Då blir det att jag går över från Frontpage till Macromedia Dreamweaver och anpassar sidorna till Firefox. Har för mig att Firefox fick bästa betyg i MacWorld också!

• Oregistrerad
  • 2005-04-24 15:28
Ursprungligen av punktcom:

Okej! Då blir det att jag går över från Frontpage till Macromedia Dreamweaver och anpassar sidorna till Firefox. Har för mig att Firefox fick bästa betyg i MacWorld också!

Jag visste inte ens att frontpage fanns kvar, klart du ska byta till Dreamweaver.

Ursprungligen av ihks:

Jag visste inte ens att frontpage fanns kvar, klart du ska byta till Dreamweaver.

Har PC nu, men ska gå över till Mac. Måste därför kolla upp så det finns bra ersättare till Macen. Allt hänger på det

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 23:16
Ursprungligen av ihks:

Jag har också alltid gillat Dreamweaver, men vad händer med det programmet nu när Adobe har köpt Macromedia? Blir det en DreamLive eller GoWeaver månne? Eller en superduper GoDreamLiveWeaver?

Har nu använt Firefox flitigt i ca tre veckor och även om den har sina fördelar så förblir nog Safari mitt första val. Det är framför allt hackigheten vid scroll och när sidor öppnas som jag inte tycker om, Safari är mycket mjukare.
Men den är bra att ha som andra val.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-24 15:32

Den största fördelen jag ser med Firefox (förutom att det finns för både Windows och Linux också, så jag slipper byta fram och tillbaka), är att ångra-funktionen är riktigt implementerad. Prova att skriva något i lämpligt textinmatningsfält (exempelvis här på forumet), "råka" sedan ta bort det. Sen trycker du kommando+Z. Upprepa i Safari, säg "aj!".

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Vad är övriga fördelar??

Kolla mitt inlägg här för lite fördelar (det var dock skrivet före Safari 1.3/2.0).

1
Bevaka tråden