Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns "Skriv ut som bild" i Acrobat 5 (eller 4)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 12:39

Jag har ett mystiskt problem på en maskin med OS 9.2.2.
Utskrifter från just Acrobat (både 4 och 5) går mycket långsamt. Jag har förstått att om alternativet "Skriv ut som bild" är ikryssat sänks hastigheten avsevärt, men jag har letat överallt och hittar inte kryssrutan. Varken i Utskriftskontroll, Skriv ut eller bland inställningarna.
Kan någon som kör någon liknande konfiguration titta var den finns? I Utskriftskontroll kan jag välja pappersformat men i pop-up-menyn där är "Acrobat 5.0-alternativ" gråmarkerat. Kan det vara något där som ställer till det?

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 13:02

Tror att "skriv ut som bild" bara finns i windowsversionerna av Acrobat Reader. Själv kan jag inte skriva ut över huvud taget i A R 5 , "för lite minne" står det i rutan som kommer upp, men 192 mb borde ju räcka för en utskrift. Hjälper inte hur mycket minne man än tilldelar programmet. Jag har återgått till A R 4, där fungerar utskrifterna utan problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 15:36

OK, tack!!
Det förklarar i så fall varför jag inte hittar alternativet. Utskrifterna går långsamt i såväl version 4 som 5 och de har gått betydligt fortare tidigare så något har hänt. Jag får försöka gräva vidare, om någon har ett bra tips som kan funka så vore jag tacksam.

Har du testat att öka tilldelningen av minne i "Visa info"-fönstret, dels för AR och för Utskriftskontroll (ligger väl i Tillägg?).

1
Bevaka tråden