Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast 6 med iMac G5: Usel hastighet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac G5 1.8 GHz 17" och bränner DVD:er i Toast 6 Titanium. Tyvärr så är det lagom roligt: Det tar 20-30 minuter att bränna själva DVD:n, och efteråt verifierar den skivan ungefär lika länge.
Skivorna jag använder tillåter 4x, men Toast tycker inte att mer än 2x är okej.

Har några frågor.
1. Vad innebär kryssrutan "verify data". Vad är det den verifierar och vad händer om man låter bli detta steg (som alltid tar mer än en kvart för DVD)?
2. Problemet att jag bara kan bränna i två gånger hastigheten trots 4x-skivor: Kan man komma runt det på nåt sätt?
3. Har ni några övriga tips på hur man kan bränna i lite mer mänsklig fart?

Min dator står långt ifrån TV:n, och att kolla på film utan surround och stor bild när man har tillgång till det känns rätt så ruttet - så svar uppskattas

Om det är till nån hjälp är brännaren en Matshita DVD-R UJ-825 (enligt Toast).
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-28 19:45
Ursprungligen av disposable:

1. Vad innebär kryssrutan "verify data". Vad är det den verifierar och vad händer om man låter bli detta steg (som alltid tar mer än en kvart för DVD)?
2. Problemet att jag bara kan bränna i två gånger hastigheten trots 4x-skivor: Kan man komma runt det på nåt sätt?
3. Har ni några övriga tips på hur man kan bränna i lite mer mänsklig fart?

1. Det innebär att den gör en dubbelkoll att det som blev bränt på skivan överenstämmer med original materialet.

2. Byt skivor, vissa märken känner den inte av att det är högre hastighet på, de flesta 8X brukar funka som 4X med den brännaren. Har själv köpt 100st 4X som bara kan brännas i 2X på iMac G5.

3. Köp en extern 16X brännare
t.ex NEC ND 3520A för 438:- och en sådan här för 197:- funkar bra för mig.

Okej, tack för svaret. Då ska jag i alla fall prova att köra utan verifiering nästa gång, 20 minuter kan jag stå ut med. Men sen blir det nog till att köpa bättre skivor, som du säger.
Jo, en intern med en IDE-adapter ett väldigt bra alternativ, men personligen tycker jag det förstör macens stilrenhet lite. Då sätter jag nog hellre in den i PC:n nästa gång jag uppgraderar den (svära i kyrkan, jag vet )

1
Bevaka tråden