Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej det är mitt första medelande på det här forumet så hoppas jag inte skrev på fel sida nu.
Men jag har ett litet problem: Finns det någon media spelare till mac OS 9.2 som jag kan se wma filer ?
tack på förhand.
Nej det var nog inte helt galet att skriva här... däremot uppstår det en viss förvirring när du sriver att du vill SE WMA-filer. WMA är ett ljudformat, Windows Media Audio, står det för. Därför misstänker jag att det är WMV, Windows Meda Video, som du är ute efter?
Om det är WMV du vill kunna spela upp så tror jag du ligger risigt till, men är det WMA så finns det alternativ. Sök på WMA på www.versiontracker.com så hittar du två prog.
Men man blir lite less när i stort sett alla filmer som görs snappt på Pc blir till .wmv vad jag vet i alla fall. Jag har en gammal version av windos media player men det går inte att se filmer vidio klipp på den. Vet ni några bra sidor där man kan söka efter media pogram ?
Svenska Popwire Technology släpper snart en gratis import-component till QT som gör att du kan titta på WMV filer direkt i QT Playern el för import till FCP osv.
Sitter och tittar på WMV filer i Quicktime Player nu
Hurdå? vilket plugin har du laddat ner?
Jag läste någongång om något som skulle kosta pengar, är det det?
Börjar bli galen på det jävla windows media player som är segt som en råtta.
Kan rekommendera Flip 4 Mac. Den kostar 10 dollar men sen slipper man Windows Media Player. Finns en gratis testversion att hämta ner. Fungerar mycket bra.