Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flyttning till nytt.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Råkade ut för ett delikat problem då jag köpte in en iMac(den äldre typen) och insåg att det inte tydligen finns kablar mellan den goda PB 180 till iMacen. Det är en hel del kanontexter och program som jag vill flytta. Har försökt att föra texter via disketter till en annan dator(dessutom i en PC) med USB-kontakt för att sen för att sen mata in i en USB-minne för att sen mata in i iMacen. En miss av Apple och så här vill jag inte ha i fortsättningen eftersom PB:n fortfarande fungerar. Finns det verkligen inte någon specialkabel mellan PB 180 och iMacen (USB-ingång)? Är det någon av er som vet? Tack för hjälpen.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 10:10

Inte för att jag vet något om PB 180, men Ehternet? Har ju funnits sedan urminnes tider.........

Har den plats för ett pcmcia-kort så kan du alltid försöka få tag i ett fungerande ethernet-pcmcia.
Kolla in www.lowendmac.com, de har ofta bra lösningar för äldre macar listade.

Om du nöjer dig med disketterna så finns det externa diskettstationer som du kan koppla till iMacen via USB. Tex en på Kjell o Co.

Jag bugar mig för denna hjälp

1
Bevaka tråden